א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עשרות מיליונים

טראמפ השתמש בתרומות פוליטיות כדי לשלם הוצאות משפט

טראמפ השתמש בתרומות פוליטיות כדי לשלם עשרות מיליונים הוצאות משפט. על פי מסמכים שהוגשו לרשויות האחריות על הבחירות, הנשיא לשעבר השתמש בכסף שהתקבל מתומכי הקמפיין שלו כדי לכסות את הוצאות המשפט

טראמפ השתמש בתרומות פוליטיות כדי לשלם הוצאות משפט
כרזת בחירות של טראמפ צילום: Pixabay

הנשיא לשעבר טראמפ המיליארדר משתמש בכסף שקיבל מאזרחים כתרומות פוליטיות כדי לשלם עשרות מיליוני דולרים בהוצאות משפט, כך לפי מסמכים שהוגשו לרשויות הבחירות.

הנשיא לשעבר ביקש כסף מתורמים כדי להילחם בזיוף בחירות שידע שזה לא נכון, ולכן יכול להוות הונאה בהתחשב בכך שהכסף לא שימש למטרות שהובטחו. תלונתו של טראמפ על זיוף בבחירות הייתה "טקטיקה שיווקית", הודתה ראש הפרסום הדיגיטלי של הקמפיין שלו בפני הוועדה. "זה לא היה רק ​​השקר הגדול, זאת היתה הונאה גדולה", אמרה זואי לופגרן, חברה רפובליקנית בוועדה.

החוקר המיוחד ג'ק סמית', שהאשים את טראמפ בארבעה פשעים פדרליים בגין ניסיונו לבטל את תוצאות הבחירות ב-2020, חקר גם את המקור והיעד של הכסף וההודעות ששימשו לגיוס כספים, אך בסופו של דבר לא כלל אישומים כאלה בכתב האישום שלו. ניתן להסיק שגם אם התנהלותו של טראמפ הייתה מוטלת בספק מבחינה אתית ונמצאת בשולי החוקיות, סמית' לא הצליח להוכיח הונאת תרומות כדי להביא את הסעיף הזה בפני חבר מושבעים, לפחות בינתיים.

סירובו של טראמפ להודות בהפסד לג'ו ביידן בבחירות לנשיאות 2020 הפך מהר מאוד לעניין גדול עם הטענה שהוא זקוק לכסף כדי להוכיח הונאה של בוחרים, מצביעים רפובליקנים להוטים העבירו לו עשרות מיליוני דולרים בשבועות שלאחר ההצבעה.

טראמפ המשיך להרוויח כסף. אך טראמפ השתמש בחלק מהכסף הזה כדי לתמוך בכמה מהמועמדים המועדפים עליו בבחירות אמצע הקדנציה בנובמבר האחרון, אבל גם כדי לטפל בבעיות המשפטיות שלו.

ניתוח של דיווחים שהוגשו לרשות הבחירות שפורסם על ידי סוכנות הידיעות AP מציין כי הוועדות הפוליטיות של טראמפ שילמו לפחות 59 מיליון דולר ליותר מ-100 עורכי דין ומשרדים משפטיים מאז 2021. כלי תקשורת אחרים מציבים את הנתון באזור של 40 מיליון דולר. למעשה, לעת עתה, הנשיא לשעבר צריך את הכסף יותר עבור בתי המשפט מאשר עבור הקמפיין שלו.

דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2024 הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד