י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נשיא המשטרה הפדרלית התערב

הרב התבקש להסיר את הכיפה בבידוק בגרמניה וסירב

רבה של ברלין הרב יהודה טייכטל התבקש להוריד את הכיפה בשדה התעופה - וסירב; נשיא המשטרה הפדרלית התערב וביקש לחדול. הרב טייכטל: "ההנחיה להוריד את הכיפה לא אושרה"

הרב התבקש להסיר את הכיפה בבידוק בגרמניה וסירב
הרב טייכטל צילום: באדיבות המצלם

הרב יהודה טייכטל, רב העיר ברלין ושליח חב"ד בבירת גרמניה, התבקש לפני מספר ימים, בבידוק בשדה התעופה בברלין, להוריד את הכיפה, כחלק מנהלי ביטחון. הרב טייכטל סירב בתוקף.

אנשי הביטחון ניסו להסביר לרב כי מדובר בנוהל חוקי ושכלל העוברים בשערי הביטחון מצייתים להנחיות. הרב טייכטל הסביר להם שככל הידוע לו אין שום חוק כזה ושהוא מסרב בתוקף.

כששב לברלין, בסוף השבוע, קיים פגישה דחופה עם נשיא המשטרה הפדרלית של גרמניה (Präsident Bundespolizei Deutschland) ד"ר דיטר רומן. המפכ"ל נדהם לשמוע את החוויה שעבר הרב טייכטל ואמר לו מפורשות שאין הנחייה כזו בחוק.

"המפכ"ל הוציא הוראה לכלל השוטרים הפדרליים במדינה, שיחדלו מהנוהל הזה - שמעולם לא היה רשמי", סיפר הרב טייכטל, "ויותר מכך, נשיא המשטרה אישר את הדברים באופן רשמי וגם אישר לפרסם זאת".

אתמול, המריא שוב הרב טייכטל, והפעם לא התבקש כלל להוריד את הכיפה לצורך הבדיקה הביטחונית. "אפשר להשאיר את הכיפה על הראש", נאמר לו בבידוק הביטחוני.

הרב טייכטל סיכם את הפרשה ואמר: "אין ספק שצריך לשמור על הנחיות הבטיחות, אולם ההנחיה להוריד את הכיפה - שהוא הסמל היהודי שלעולם לא יורד מהראש שלנו - מעולם לא אושרה ואין לה שום תוקף, כפי שנשיא המשטרה אמר בעצמו".

גרמניה כיפה הרב יהודה טייכטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד