כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
חמול

סיכום מחריד: 22 יתומים חדשים נוספו בימי 'בין הזמנים'

עם סיכום ימי בין הזמנים מגלים מנהלי 'קופת העיר' שבתוך שלושה שבועות בלבד נוספו להם 22 יתומים, בהם תינוקת בת מספר שבועות • הטרגדיות והיתומים רוכזו לקרן מיוחדת שהוקמה עבורם, במטרה להביא לגיוס כספים משותף עבורם

בהנהלת 'קופת העיר' כבר מכירים את הנוהל המחריד. אחת לתקופה יושבים ראשי הקופה, וערוכים סיכום של התקופה האחרונה, אבל יש 'ישיבה שלא מן המניין', מדי שנה בסיומם של ימי בין הזמנים. בישיבה מיוחדת זאת, נערך סיכום של מספר הטרגדיות, האסונות והיתומים שנוספו בבין הזמנים – והרשימה תמיד מלאה, רחמנא ליצלן.

גם הפעם נערכה הישיבה המיוחדת, ובמהלכה רוכזו לא פחות מ-22 יתומים חדשים שנוספו לקופה במהלך שלושת השבועות של ימי בין הזמנים.

לתרומה ליתומי אסונות בין הזמנים הקליקו כאן>>>

זה התחיל עם הרה"ג רבי ברוך זקבך זצ"ל, ר"מ בישיבה שחזר לביתו יחד עם משפחתו, הוא התיישב על הגדר בצד הדרך, ובתוך זמן קצר נדם לבו. כוחות ההצלה שהוזעקו על ידי בנו, נאלצו לקבוע את מותו.

שישה יתומים צעירים אותיר אחריו. שישה יתומים שייכנסו אל חופתם כשאביהם איננו איתם.

אל ששת היתומים הללו הצטרפו עד מהרה גם חמשת היתומים של הרה"ג רבי אשר אמזל, אברך יקר שהיה לן באוהלה של תורה. באחרונה לקה בזיהום חמור, ולאחר מאבק סוער שהתנהל בתוך גופו, השיב נשמתו ליוצרה, כשלצדו יושבים אביו ואמו בני השמונים, ממררים בבכי חסר הפוגות, על בנם מחמד עיניהם שנלקח מהם אחרי 36 שנה בלבד.

חמישה יתומים הותיר אחריו הרב אמזל. חמישה יתומים צעירים, שלא יזכו לראותו מפזז ומכרכר ביום חתונתם. חמישה יתומים שצועדים כעת לבית הכנסת בלי אבא, ושנאלצים לעמוד ולומר קדיש בקול רם, למרות שהם ביישנים לא קטנים...

טרגדיה נוספת פקדה את משפחת קראנז. האבא, הרה"ג רבי אברהם מאיר, מחשובי האברכים בשכונת רמת שלמה, נפטר בפתע פתאום בעודו שוהה בחו"ל לרגל שמחה משפחתית. הוא שכב לישון ביום חמישי בערב, ולא קם ביום שישי בבוקר. בפטירתו הותיר שישה יתומים שלא זכו להתחתן בחייו.

גם שלושת בניו של הרה"ג רבי אברהם לוי נותרו ללא משען ומשענה. אבא שלהם היה אברך צדיק, הגה בתורה בשמחה רבה, ובשעות 'בין הסדרים' היה עוסק בהתקנת מזגנים, כדי לפרנס את בני משפחתו. בימי בין הזמנים הוא יצא להתקין מזגן בדירה בקומה שמנית בתל אביב, אבל איתרע מזלו והוא נפל מהחלון אל מותו, תוך כדי עבודה.

לכל אלו מצטרפים שני היתומים הרכים של המורה אודליה כהן ע"ה. תינוק בן שנה וחצי ואחת נוספת בת שבועות ספורים. אמא שלהם נפלה ועמוד השדרה שלה נפגע, היא נאלצה להיכנס לניתוח שבמהלכו נפגע עורק ראשי, והיא דיממה למות. הרופאים הספיקו לעצור את הדימום ברגע האחרון, והתנהל מאבק על חייה במשך מספר ימים, אבל בסופו של המאבק היא נפטרה. בעלה, הרה"ג רבי יאיר שלום כהן יבלחט"א, אברך בן 23, אלמן צעיר וכבר ואב לשני יתומים רכים.

לתרומה ליתומי אסונות בין הזמנים הקליקו כאן

22 יתומים, 22 עולמות של יתמות. 22 יהודים בני אברהם יצחק ויעקב, שנותרו המומים כואבים, אבלים, חפויי ראש ורעבים ללחם!!

מרנן ורבנן גדולי ההוראה ביקשו מהנהלת 'קופת העיר להירתם לעזרתם באופן מיוחד ולסייע להם כמיטב היכולת. לשם כך הוקמה על פי הוראת הרבנים קרן מיוחדת 'קרן חמול' עבור יתומי בין הזמנים.

הציבור מתבקש לתרום 20 שקלים לכל יתום, בסך הכל 440 שקלים, כדי לעזור ולסייע ליתומים האומללים הללו שכל כך רצו שהוריהם ימשיכו לחיות לאורך ימים ושנים.

לתרומה ליתומי אסונות בין הזמנים הקליקו כאן>>>

בין הזמנים קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד