כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אם נרצחה לעיני בתה

הפיגוע הקטלני: "מערכת הביטחון התעוררה מאוחר מדי"

פרשן מעריב התייחס לפיגוע הקשה בו נהרגה בת שבע נגרי הי"ד. "האזור צבוע חמאסית באופן ברור, המוטיבציה גבוהה, ולצערנו הזמינות לנשק גבוהה - אנחנו במצב מאוד מורכב ביטחונית, למערכת הביטחון קשה לעצור את הפיגועים הללו". עוד ציין כי "רוב הנשקים מוברחים מירדן"

ברקע הפיגוע הקטלני בכביש 60 בו נרצחה בת שבע נגרי הי"ד, בת 40 מבית חג"י לעיני בתה בת ה-6, וגבר נפצע באורח קשה, טל לב רם הפרשן הביטחוני של 'מעריב' התייחס ברדיו 103 למצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע ולסוגיית הנשק ביהודה ושומרון.

באשר למצוד אחר המחבלים האחראיים לפיגוע אמר כי "יש מה שאנחנו מכירים, ניסיון לאתר את המחבלים אבל הם הפסיקו כבר לברוח. האזורים שסגורים הם באזור של אזור התעשייה של חברון אבל אנחנו מכירים את המורכבות שיש. כוח של דובדבן הוקפץ באופן מיידי בשביל להשתתף באותו מרדף".

לדבריו, "כרגע האינפורמציה בעיקר על בסיס מודיעין והמחבלים הצליחו לברוח מהאירוע. הצירים זו נקודת תורפה. אם אני צריך לסמן הבדלים בין התקופה הקשנה הזו של השנה וחצי האחרונות לבין טרור הסכינאות והדריסות, בשנים האחרונות כמות הנשק שנכנסה ליו"ש היא בלתי נתפסת. בעיקר מירדן, צריך לומר שמצה"ל עד היום יש בעיה של גניבת תחמושת אבל דווקא באופן יחסי גניבת הנשקים הצטמצמה. יש בעיה עם הבונקרים, קליעים, זו בעיה שעדיין קיימת. רוב הנשקים מוברחים מירדן".

הוא הסביר כי "מערכת הביטחון התעוררה מאוחר בכל מה שקשור לנשק, אבל הזמינות הופכת את פיגועי הירי לפיגועים לצערנו פשוטים".

הוא ציין כי "זה יכול להיות התארגנות מסודרת, ולפעמים שני מחבלים שיוצאים, תכנון יחסית פשוט. זה לא משנה אם זה ארגון או שני פעילי טרור. זה נכון שאם תבדוק מאיפה יוצאים רוב המחבלים תסמן את צפון השומרון, אבל הכביש הזה, אני יכול לתת לך מבלי להתאמץ בשש שנים האחרונות אינספור דוגמאות לפיגועי ירי. אני חושב שזה כבר זולג מזה תקופה. זה נכון שצפון השומרון יותר בולט אבל זה לא שלא היו פיגועים בתקופות האחרונות. האזור צבוע חמאסית באופן ברור, המוטיבציה גבוהה, ולצערנו הזמינות לנשק גבוהה - אנחנו במצב מאוד מורכב ביטחונית, למערכת הביטחון קשה לעצור את הפיגועים הללו".

מתחקיר ראשוני של הפיגוע שאירע הבוקר (שני) בכביש 60 בדרום הר חברון, בו נרצחה אישה כבת 40 לעיני בתה הקטנה וגבר נוסף נפצע באורח קשה, עולה כי הרכב של המחבלים נסע מול הרכב הישראלי בו נהגו הגבר שנפצע קשה ואיתו האישה אותה אסף לרכבו.

הרכב של המחבל 'חתך' את המכונית של האזרחים בזמן שנסעו בכיכר. הישראלים האטו את נסיעתם בגלל הכיכר, והירי לכיוונם התבצע ממרחק קרוב מאוד.

עוד עולה כי המחבל לא ירד מהרכב אלא ביצע את הירי מתוך הרכב והמשיך בנסיעה. ברכב הירוי נמצאו 22 קליעים. כמו כן, בסמוך לרכב אותרו 3 קליעי ירי נוספים. בסך הכול 25 קליעים שירו המחבלים.

 

כביש 60 פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד