כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הרציחות עדיין מתרחשות

שוטרי משמר הגבול הסעודי ירו למוות במאות מהגרים אתיופים

כוחות הביטחון בסעודיה פתחו באש לעבר פליטים אתיופים שניסו להיכנס למדינה דרך תימן. מספר ההרוגים עשוי להגיע לאלפים, כך לפי ארגון זכויות אדם בינלאומי  

שוטרי משמר הגבול הסעודי ירו למוות במאות מהגרים אתיופים
דוברות המשטרה מג''ב

שוטרי משמר הגבול הסעודיים ירו בנשק קל ולפעמים פצצות מרגמה לעבר מהגרים אתיופים שניסו להיכנס לממלכה דרך תימן, והרגו מאות בני אדם מאז השנה שעברה, כך טוען ארגון זכויות אדם (HRW) שבסיסו בניו יורק.

הדו"ח של הארגון מסתמך על עדויות של 38 פליטים אתיופים שניסו לחצות לסעודיה מתימן בין מרץ 2022 ליוני 2023, בנוסף לשימוש בתמונות לוויין סרטונים ותמונות.

מחקירות אחרונות של הארגון עולה כי הרציחות עדיין מתרחשות. "בכירים סעודים הורגים מאות מהגרים ומבקשי מקלט באזור הגבול המרוחק הזה מחוץ לראייה של שאר העולם", אמרה חוקרת הארגון נדיה הרדמן בהצהרה. "הוצאה של מיליארדים בארגון משחקי גולף מקצועי, מועדוני כדורגל ואירועי בידור גדולים כדי לשפר את התדמית הסעודית לא צריכה להסיט את תשומת הלב מהפשעים הנוראיים האלה", אמרה.

על פי הדיווח, 28 מהמרואיינים תיארו 28 "אירועי נשק" כולל התקפות של פצצות מרגמה. חלק מהמרואיינים גם אמרו ששומרי הגבול שאלו לעתים את הקורבנות "איפה הם מעדיפים לקבל את הכדור", נכתב בדיווח.

"כל המרואיינים תיארו סצנות אימה: נשים, גברים וילדים זרוקים על פני הנוף ההררי פצועים קשה, מבותרים או כבר מתים", נכתב.

הרציחות האחרונות נראות "נפוצות ושיטתיות" ועשויות להסתכם בפשעים נגד האנושות, לפי הדו"ח.

לפי סוכנות הידיעות AP, פקיד ממשל סעודי, שדיבר בעילום שם, כינה את הדו"ח "לא מבוסס על מקורות מהימנים".

מוקדם יותר השנה הכחישה סעודיה דו"ח של האו"ם מאוקטובר שטען כי "הפגזות ארטילריות וירי מנשק קל של כוחות הביטחון של ערב הסעודית הרגו כ-430 מהגרים" בדרום ערב הסעודית ובצפון תימן במהלך ארבעת החודשים הראשונים של 2022.

נציג סעודיה לאו"ם בז'נבה שלח מכתב במרץ האחרון שבו נאמר כי סעודיה שוללת מכל וכל את הטענות על זוועות גבול מסוג זה.

הזוועות לכאורה התרחשו על רקע מלחמת האזרחים בתימן. שם, קואליציה בראשות סעודיה נלחמה במורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן, שכבשו את בירת תימן, צנעא, מהממשלה ב-2004, אם כי הסכסוך נרגע מעט בגלל הפסקת אש.

על פי החשד, המורדים החות'ים מרוויחים עשרות אלפי דולרים בשבוע מהברחת מהגרים לסעודיה, כאשר עשרות אלפי יוצאי אתיופיה נעקרו מבתיהם בין היתר בגלל מלחמת האזרחים שנמשכה שנתיים באזור טיגריי שבצפון אתיופיה.

כ-750,000 אתיופים חיים כעת בממלכה הסעודית, כאשר ככל הנראה עד 450,000 נכנסו ללא אישור, כך על פי נתונים סטטיסטיים ב-2022 של הארגון הבינלאומי להגירה. דווח כי סעודיה שולחת אלפים חזרה לארצם בשיתוף עם אתיופיה.

תימן סעודיה אתיופיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד