ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
כתב אישום

הפיגוע בפתח תקווה: "הצטייד בסכין והתנפל על העובד"

כתב אישום הוגש כנגד פלסטיני תושב שכם שביצע את פיגוע הדקירה בפתח תקווה וניסה לרצוח ישראלי שעבד עימו במוסך

הפיגוע בפתח תקווה: "הצטייד בסכין והתנפל על העובד"
ניטרול המחבל צילום: מתוך התיעוד

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום כנגד מוחמד בסיוני (35) תושב ג'בליה שבשטחי הרשות הפלסטינית, לאחר שניסה ממניעים לאומניים לרצוח עובד ישראלי במוסך שבו עבד בפתח תקווה.

מכתב האישום שהגיש פרקליטות מחוז מרכז עולה כי בסיוני החזיק באישור שהיה ועבודה כדין ועבד במוסך בפתח תקווה, בו גם לן ברוב ימות השבוע. במועד מסוים, גמלה בליבו החלטה להמית את בנו של אחד מבעלי המוסך, אשר עבד עימו במקום. כאשר אותו שהה בחלקו האחורי של המוסך לבדו, החליט בסיוני לנצל את ההזדמנות, הצטייד בסכין מהמטבח שבמוסך והתנפל על העובד.

בסיוני דקר את העובד בחזהו ובפלג גופו העליון תוך שהוא קורא "אללה אכבר". בתגובה, החל העובד לזעוק זעקות עזרה ונאבק בבסיוני עד אשר דודו ניגש אליהם. כאשר הבחין בו בסיוני, הכה אותו באמצעות גרוף בפניו והחל להתקרב אליו בתנועה מאיימת כאשר הסכין בידיו. בסיוני שב לכיוון העובד שהיה שרוע על הקרקע ונאבק בו עד שהסכין שבידיו התפרקה והוא החל להכותו בפניו עם ידית הסכין. בנוסף, הרים מצבר רכב ואיים להשליכו על העובד וזאת בזמן שדודו של העובד מנסה להרגיעו ולהזעיק את מגן דוד אדום.

בעוד העובד שרוי על הקרקע, נטל בסיוני מוט ברזל והחל להכות את מכשיר הטלפון של העובד עד אשר עלה באש. מספר דקות לאחר מכן החליף חולצה ויצא אל הרחוב הסמוך תוך שהוא קורא קריאות "אללה אכבר". בסיוני עלה על אוטובוס חולף ודרש מהנהג לקחת אותו לירושלים.

בעל המוסך שהגיע למקום שכנע את בסיוני לרדת מן האוטובוס וזה ירד ונעצר על ידי שוטרים שהגיעו למקום. כתוצאה ממעשיו של בסיוני פונה העובד במצב קשה ולא יציב לבית החולים כאשר הוא סובל מפצעי דקירה, חתכים וסימנים כהים בפניו.

כתב האישום מייחס לבסיוני עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, מעשה טרור של תקיפה סתם ושיבוש מהלכי משפט.

פיגוע פתח תקווה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד