י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מעל 100 הרוגים

כ-850 בני אדם עדיין נעדרים לאחר השריפות הקטלניות

ראש עיריית האי מאוואי בהוואי אמר ש-850 בני אדם עדיין נעדרים לאחר השריפות הקטלניות. ראש העיר, ריצ'רד ביזן, אמר כי יותר מ-25 קרבנות זוהו ו-11 משפחות קיבלו הודעה על מקרי מוות

כ-850 בני אדם עדיין נעדרים לאחר השריפות הקטלניות
השריפה הענקית צילום: צילום מסך

כ-850 בני אדם עדיין נעדרים לאחר ששריפות הרסניות פרצו במאוואי שבהוואי ארה"ב מוקדם יותר החודש, נהרגו יותר מ-100 בני אדם ונהרסו אלפי בתים ועסקים. בפוסט במדיה החברתית אמר ראש עיריית מחוז מאוואי, ריצ'רד ביזן, כי יותר מ-25 קורבנות זוהו ו-11 משפחות קיבלו הודעה על האבדות.

ביזן אמר כי 850 שמות היו ברשימה של נעדרים, עם תקווה כלשהי בשל העובדה שהרשימה הראשונית הכילה יותר מ-2,000 שמות.

הבית הלבן הודיע ​​אתמול כי ביידן מינה את בוב פנטון, מסוכנות הפדרלית לניהול חירום, להיות מתאם הראשי לשריפות במאווי, מה שמבטיח שמישהו מהממשל יהיה אחראי למאמצי ההתאוששות ארוכי הטווח.

"אני יודע עד כמה אובדן יכול להשפיע באופן עמוק על משפחה וקהילה ואני יודע ששום דבר לא יכול להחליף את אובדן החיים", אמר הנשיא ביידן בהצהרה לפני הנסיעה לאי כדי לראות הנזקים. "אעשה כל שביכולתי כדי לעזור למאווי להתאושש ולהיבנות מחדש מהטרגדיה הזו. לאורך כל המאמצים שלנו, אנו מתמקדים בכיבוד ארצות תרבויות ומסורות קדושות".

"עד כמה שזה נראה רע, זה למעשה גרוע יותר", אמר הנשיא ביום ראשון. "מה שאתה לא יכול לראות זה הנזק לתשתיות. מה שאתה לא יכול לראות זה אלפי ילדים שמנסים להבין איך ללכת לבית הספר בסתיו הזה. מה שאתה לא יכול לראות זה המגיבים הראשונים אשר נכנסו ללהבות בלי להתחשב בביטחונם".

יותר מ-1,000 פקידים פדרליים נותרו בשטח כדי לסייע בשריפות בהוואי, כך לפי הבית הלבן. הממשל חילק יותר מ-8.5 מיליון דולר בסיוע לכ-8,000 משפחות שנפגעו, כולל 3.6 מיליון דולר בסיוע בשכר דירה.

 

 

 

 

שריפה ארה''ב ביידן הוואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד