כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
יתקיים כמתוכנן

בג״ץ דחה את בקשת הממשלה לדחות את הדיון בעתירות נגד חוק הסבירות

בית המשפט העליון דחה את בקשת הממשלה לדחות את הדיון בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות. הדיון יתקיים כמתוכנן בעוד שלושה שבועות

בג״ץ דחה את בקשת הממשלה לדחות את הדיון בעתירות נגד חוק הסבירות
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שלישי) את בקשת הממשלה לדחות את הדיון בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות. הדיון יתקיים כמתוכנן בעוד שלושה שבועות (ב-12.9).

עורך הדיון אילן בומבך המייצג את הממשלה הגיש את הבקשה לדחות את הדיון אך כאמור הבקשה נדחתה. השופטים ציינו בהחלטה כי במידת הצורך יאפשרו את השלמת הטיעונים בכתב גם לאחר הדיון.

בנוסף, בתגובה לטענת בומבך כי יש לדחות את הדיון בשל החתונה של בנו, השופטים החליטו להקדים את הדיון לשעה 8:30 בבוקר.

כזכור, הממשלה ביקשה ביום שישי באמצעות עורך הדין אילן בומבך המייצג אותה לדחות את מועד הדיון בעתירות על צמצום עילת הסבירות, לפחות ב-21 ימים. הדיון אמור להתקיים ב-12 בספטמבר.

בומבך נימק את בקשתו בכך שמדובר במספר רב של עותרים ולכן הוא נדרש לזמן על מנת ללמוד את החומר. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, התנגדה לבקשה.

בומבך כתב בבקשתו: "אל מול הטיעונים המתבקשים והכמעט מובנים מאליהם לטובת קיום הליך ראוי בסד זמנים הולם, לא נראה שום טיעון או אינטרס חזק המצדיק את זירוז ההליך לקצב בלתי הגיוני בעליל".

לדבריו, "אין שום אינטרס ציבורי שייפגע מדחיית מועדי התגובה והדיון בפרק זמן כה קצר. אל מול זה, אי-דחיה תביא לפגיעה אנושה ביכולת התגובה של המשיבים בענין דרמטי וחסר תקדים".

על עמדת היועצת המשפטית לממשלה כתב: "כפי שכבר הובהרה עקרונית, ברור שטיעוניה מעלים עמדה נוגדת לזו של המשיבים. במילים אחרות, טיעוני היועצת המשפטית לממשלה, הם במידה רבה טיעונים כשל עותר נוסף.

בכל מקרה, בהיותם נוגדים, לפחות חלקית, לעמדת המשיבים, הם מחייבים תשובה מטעם המשיבים. משכך, בלתי אפשרי שטיעון והתשובה לאותו טיעון, יוגשו באותו מועד. ולכן, לא ניתן להשיב לטיעוני היועצת המשפטית לממשלה אלא אם טיעוני המשיבים יוגשו במועד מאוחר לתשובתה של היועצת", כך בומבך.

 

בג"ץ עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד