ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"אין גבולות"

רוטמן תוקף את בג"ץ: "חותר למשבר חוקתי באופן מכוון"

יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן תקף את בג"ץ, אחרי הסירוב לדחות את הדיון בעניין עילת הסבירות: "רציתי להאמין שבג"צ אינו חותר ליצירת משבר חוקתי באופן מכוון. המציאות מוכיחה שזו מחשבה נאיבית"

שמחה רוטמן
שמחה רוטמן צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן תקף היום (שלישי) את בג"ץ, אחרי הסירוב לדחות את הדיון בעניין עילת הסבירות כפי שביקש עורך הדין אילן בומבך.

רוטמן כתב: "רציתי להאמין שבג"צ אינו חותר ליצירת משבר חוקתי באופן מכוון. המציאות מוכיחה שזו מחשבה נאיבית. לבג"ץ אין גבולות. ובדמוקרטיה, אסור שתהיה רשות שלסמכויותיה אין גבולות".

נזכיר כי בית המשפט העליון דחה הבוקר את בקשת הממשלה לדחות את הדיון בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות. הדיון יתקיים כמתוכנן בעוד שלושה שבועות (ב-12.9).

כזכור, הממשלה ביקשה ביום שישי באמצעות עורך הדין אילן בומבך המייצג אותה לדחות את מועד הדיון בעתירות על צמצום עילת הסבירות, לפחות ב-21 ימים. הדיון אמור להתקיים ב-12 בספטמבר.

בומבך נימק את בקשתו בכך שמדובר במספר רב של עותרים ולכן הוא נדרש לזמן על מנת ללמוד את החומר. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, התנגדה לבקשה.

בומבך כתב בבקשתו: "אל מול הטיעונים המתבקשים והכמעט מובנים מאליהם לטובת קיום הליך ראוי בסד זמנים הולם, לא נראה שום טיעון או אינטרס חזק המצדיק את זירוז ההליך לקצב בלתי הגיוני בעליל".

 

שמחה רוטמן בג"ץ הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד