כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פתרון מפתיע

המשפחתית סטיישן החשמלית הראשונה בישראל

אם יש לכם משפחה מבורכת, אתם חייבים שימושיות מרבית וגם רוצים לחסוך ולצמצם את ההוצאות השוטפות של משק הבית – MG5 החשמלית היא פתרון מפתיע בכל מימד

המשפחתית סטיישן החשמלית הראשונה בישראל
סטיישן חשמלית צילום: יצרן

לובינסקי, יבואנית מותג הרכב החשמלי MG, החלה לאחרונה לשווק רכב חשמלי חדש לגמרי, המביא בשורה מפתיעה. הכירו את MG5 הסטיישן המשפחתית החשמלית הראשונה בישראל. מכונית המביאה את השימושיות יוצאת הדופן, את חלל הפנים העצום המאפיינת רכבי סטיישן ומפגישה אותה עם מערכת הנעה חשמלית מלאה שהיא לא רק חזקה ונקיה, אלא מאפשרת נסיעה לטווח של כמעט 400 קילומטרים בעלות נמוכה במיוחד. עלות כוללת – המאגדת את עלות הרכישה עם עלויות האחזקה השוטפת – שיכולה לתת פתרון למשפחות רבות.


פרופיל הרכב החדשני • MG

באיזו מכונית מדובר

ובכן, למי שאינו מכיר, נספר כי MG היא ענקית רכב מסין המייצרת בעיקר כלי רכב חשמליים. לצד דגמים כמו ה-ZS המוכר היטב בישראל וה-MG4 הספורטיבית ששיווקה החל לאחרונה – ה-MG5 פונה למשפחה שזקוקה לרכב שימושי אשר יכול לענות במדויק לצרכיה. לתצורת הסטיישן יש יתרונות רבים בין אם למשפחה, לעבודה ועבור כל אחד הדורש מרכבו יותר פרקטיות יומיומית. צידניות, תיקים, מזוודות ועגלות – כל אלה יכנסו בקלות לתא המטען גדל נפח אשר ניתן להגדיל את נפחו הרבה יותר על ידי קיפול שורת המושבים השניה.

ליצירת קשר השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם>>>


מגוון שכלולים • MG

בסיס הגלגלים – אותו מרווח שבין הגלגלים הקדמיים לאחוריים – עומד על 265.9 ס"מ. שזה על הצד הגדול יותר של קבוצת המשפחתיות. האורך הכללי הוא 4.6 מטרים והרוחב נושק ל-1.82 מ'. בכל מימד מדובר במשפחתית גדולה ומרווחת. נפח תא המטען הוא 479 ל' וקיפול המושבים יעלה את הנפח ל-1,367 ל' עצומים.

מאחרי גלגל ההגה תפגשו כלי רכב מתקדים וטכנולוגי – לוח המחוונים דיגיטלי מלא ולצידו מסך מולטימדיה גדול, 10.25 אינץ', עם חיבורים לממשקי טלפון מתקדמים ומגוון הגדרות לרכב – למשל יכולת לבחור את מצב ההנעה: חסכון מירבי, נוחות או ספורט.

חבילת הבטיחות והסיוע לנהג כוללת בקרת שיוט אדפטיבית המתאימה את מהירות הנסיעה לקצב התנועה בכביש, בלימת חירום אוטונומית, סיוע שמירה על נתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה. כל זה לצד 6 כריות אוויר, התקנים למושבי בטיחות לילדים וכמובן בקרת יציבות, אחיזה וניטור לחץ האוויר בצמיגים.

בתחום אבזור הנוחות – אין הנחות – תמצאו ב-MG5 פנסי LED חזקים, בקרת אקלים דיגיטלית, פתחי מיזוג חשובים מאד לנוסעים מאחור, מושב נהג עם כיוון חשמלי ומושבים קדמיים מחוממים. עוד ברשימת האבזור הסטנדרטי אפשר למנות כניסה והתנעה ללא מפתח, מתאם המאפשר להוציא כוח חשמלי לצרכן חיצוני (מכונה – V2L) ועוד אבזור רב.


תא מטען רחב • MG

חשמל כמפתח לחסכון

זה לא ממש סוד שמחיר הדלק גבוה מאד. ביחס לעלות ליטר אחד של בנזין 95, עלות החשמל נמוכה הרבה יותר בעיקר אם מנצלים את התעריפים הזולים של הטעינה הביתית (כרגע כ-60 אג' ל-1 קוט"ש). במחיר הזה – טעינה מלאה של סוללת ה-61.1 קוט"ש של ה-MG5 תעלה רק כ-37 שקלים. בעלות הזו אפשר יהיה לנסוע לטווח של עד 380 ק"מ (לפי תקן WLTP) וליהנות מהעוצמה של מנוע חשמלי המפיק 156 כ"ס ו-28.5 קג"מ. המשמעות של כוח המנוע הזה היא תאוצה של 7.7 שניות בלבד ל-100 קמ"ש.

בעמדת הטעינה הנכונה תוכלו לקבל עד 11 קו"ט מזרם AC או בעמדת טעינה ציבורית מהירה – כפי שיש על צירי התנועה הראשיים בישראל – לקבל עד 87 קו"ט. זמן הטעינה בשיא ההספק יהיה כ-40 דקות בלבד מ-0% ועד 80% (מעל ל-80% מהירות הטעינה מואטת כדי לשמור על בריאות הסוללה). בהקשר הזה נציין כי לסוללה 8 שנות אחריות או 150 אלף קילומטרים ושאר חלקי הרכב נהנים מ-5 שנות אחריות ו-150 אלפי קילומטרים. אגב, מרווחי הטיפולים עומדים על 24,000 ק"מ או שנה. המוקדם מבניהם.


חזית הרכב • MG

עוד דברים שכדאי לדעת

ל-MG5 יש אפליקציה ייעודית בשם iSmart (מתאימה לניידים תומכים) לאחר הרשמה, נהג ה-MG5 יוכל לקבל ישירות לנייד מידע מלא על הרכב ומצב הטעינה, פתיחה וסגירה של הדלתות מרחוק, הפעלת בקרת האקלים לקירור או חימום התא לפני הנסיעה, לתזמן את טעינת הרכב ועוד.

ה-MG5 משווקת ברמת אבזור אחת – Luxury – הכוללת פרטי אבזור רבים כסטנדרט למשל מערך מצלמות 360, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, בלם חניה אוטומטי, חיישני אורות וגם חישוקי סגסוגת 17 אינץ'.

בשורה התחתונה, MG5 היא הסטיישן החשמלית הראשונה בישראל אשר בחבילה אלגנטית, נאה ומצוידת מביאה גם את בשורת ההנעה החשמלית למימד חדש של שימושיות ועלות אחזקה נמוכה – במחיר של 163,888 שקלים בלבד.

סטיישן רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד