כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המירוץ נפתח

הגר"ד קוק הכריע: "להביא מועמד חדש שיאחד את השורות"

המקובל אמר לאחד ממקורביו כי לאחר שנפגש עם המועמדים המובילים: "כנראה שלא נותר אלא להביא מועמד חדש" | זאת, לאחר שרבני העיר שיגרו מכתב לגר"ד קוק ובו הודיעו כי החליטו פה אחד שהוא זה שיכריע ויוביל את המערכה בבחירות המוניציפליות

המקובל הגאון הרב דב קוק אמר היום (שלישי) כי הוא אינו צפוי לתמוך באף אחד מהמועמדים לראשות העיר טבריה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. הרב אמר לאחד ממקורביו כי יש להציג מועמד חדש שיצליח לאחד את השורות בעיר.

יצוין כי עד כה הודיעו 11 מועמדים על התמודדותם לראשות העיר בבחירות הקרובות, כשהחשש העיקרי בקרב הציבור החרדי הוא מפני עלייתו של ראש העיר לשעבר רון קובי שידוע באיבתו העזה לחרדים.

הבוקר, אחרי מעמד הסליחות בבית מדרשו של הגר"ד קוק שליט"א בטבריה, נשאל הרב ע"י אחד ממקורביו במי הרב עומד לתמוך בבחירות הקרובות לראשות העיר. "לאחר שנפגשתי עם המועמדים המובילים", השיב הרב, "עדיין אינני רואה ולא מצאתי את המועמד שביכולתו לאחד את השורות ולמחוק את השנאת חינם הנוראה המשתוללת ברחובות העיר ללא שום סיבה. כנראה שלא נותר אלא להביא מועמד חדש".

כאן נקב הגר"ד בשמו של אחד מתושבי העיר מהמגזר המסורתי, אשר על פי דעתו הוא זה שידע לאחד את תושבי טבריה מכלל המגזרים בשלום ואחווה ורעות, וירד לעם בגובה העיניים להיות קשוב לצרכיו של כל תושב באשר הוא.

נזכיר כי רבני הקהילות בטבריה שהתכנסו לפני מספר שבועות, החליטו פה אחד כי מי שיכריע ויוביל את המערכה בבחירות המוניציפליות הוא הגאון הצדיק הרב דב קוק שליט"א. מטרת הרבנים היא לאחד את המגזר החרדי על שלל גווניו סביב רשימה למועצה וכן לקבוע מועמד לראשות העיר שיהיה מבין וסכם על כלל הקהילות. בימים הקרובים צפויים להצטרף לקריאת האחדות ראשי כוללים, ראשי ישיבות ורבני קהילות נוספים. מכתב הרבנים מגיע ברקע החלטת בג"ץ שלא לאפשר ליו"ר הוועדה הקרואה בועז יוסף להתמודד על ראשות העיר והחשש מפני התחזקותו של רון קובי.

במכתב אשר נחתם ע"י רבני הקהילות בעיר נאמר: "אל כבוד מעלת מורינו ורבינו רבי דב הכהן קוק שליט"א, יאריך ה' ימיו ושנותיו בנעימים. הן קריבים ובאים הבחירות המוניציפליות בעירנו הקדושה טבריה, אשר כידוע הרבה 'גופי תורה' תלויים בהם, ובפרט בעת הזו אשר משאני הדת רח"ל נשאו ראש. אין לנו בעת הזאת, כי אם להתאגד כאיש אחד בלב אחד, תחת הנהגתו של מורינו ורבינו שליט"א, אשר הוא יורה לנו באופן ברור ובלי שום פקפוק "את הדרך אשר ילכו בה ואת המעשה אשר יעשון", כתבו וחתמו הרבנים.

 

 

 

המקובל רבי דב קוק טבריה בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד