כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאחר הורדת התחזית

האם הורדת דירוג באופק? במשרד האוצר - חוששים

לאחר שלפני כארבעה חודשים סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג של מדינת ישראל - בשבועות הקרובים צפוים כלכלני החברה לבקר בארץ | הדוח אותו הם יגישו מטריד את בכירי האוצר

האם הורדת דירוג באופק? במשרד האוצר - חוששים
רשות המיסים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

משלחת של כלכלנים מחברת דירוג האשראי מוד'יס צפויה להגיע לארץ בשבועות הקרובים ולהיפגש עם בכירי המשק הישראלי. בכירי משרד האוצר חוששים מהדו"ח אותו הם צפויים להגיש ובו יש התייחסות להורדת הדירוג של ישראל.

יש לציין כי מוד'יס היא הסוכנות היחידה, עד כה, שהורידה את תחזית הדירוג בחודש אפריל מ'חיובי' ל'יציב'. דו"ח נוסף של הסוכנות, שנחשבת יותר מסכנויות הדירוג האחרות, צפוי בחודש אוקטובר. 

כזכור, סדריק ברי, האנליסט הראשי של פיץ' לעניין ישראל, התראיין אמש לרשת 'בלומברג' והסביר מה עמד מאחורי החלטת הסוכנות להשאיר את דירוג האשראי של ישראל על כנו. לדבריו, "גם אם ממשלת ישראל תחזיק מעמד ארבע שנים, לא סביר שתקום קואליציה דומה לאחר מכן, ולכן תידרש רפורמה חזקה מאוד כדי לגרום לכמות משמעותית של נזק. אנחנו לא חושבים שלשם מועדות פניה של הממשלה".

בנוסף התייחס לחששות מפגיעה בענף ההיי-טק ואמר: "גם אם יש יציאה של הון וכוח אדם, עדיין יש בישראל מספיק פעילות כדי למשוך את הכלכלה קדימה, זה הכול שאלה של היקף. אנחנו מעריכים שנראה עוד השקעות בישראל. המסר המרכזי הוא שזה לא יום הדין".

דירוג דירוג אשראי מודיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד