י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יועמד לדין על תקיפת שוטר

ארבעת הטיעונים שהציג עופר כסיף בשימוע

ח"כ עופר כסיף טען בשימוע שנערך לו אצל היועמ"שית לממשלה כי שוטר נוסף איים עליו ואף שם את היד על נשקו, בטענה נוספת אמר שהסרטון נראה יותר חמור ממה שקרה בפועל • למרות הטענות היועמ"שית לא השתכנעה וכסיף יועמד לדין בקרוב בגין תקיפת שוטר

ארבעת הטיעונים שהציג עופר כסיף בשימוע
ח"כ כסיף מכה שוטר צילום: מתוך הסרטון

עורך הדין דניאל חקלאי, סנגורו של חבר הכנסת עופר כסיף, הציג ארבע טענות בשימוע שנערך לו אצל היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בחשד לתקיפת שוטר בראשו במסגרת הפגנה במאי 2022, הטענות פורסמו לראשונה על ידי העיתונאי אבישי גרינצייג ב'כאן 11'. 

הטענה הראשונה של עו"ד חקלאי הייתה כי השוטר תקף את כסיף שנבהל וחבט בחזרה. בנסיבות הללו, ולכן אין מקום להגיש כתב אישום. הטענה השנייה היא ששוטר נוסף איים על כסיף במהלך האירוע תוך שהוא מניח יד על נשקו. הוא לא נחקר כחשוד ולא יעמוד לדין. משום כך מדובר באכיפה בררנית.

הטענה השלישית שעלתה היא שכסיף לא דרס בכוונה את השוטר כאשר נהג ברכבו. לטענתו, כסיף נסע באיטיות קדימה ואף ניסה להימנע ממגע עם רגלי השוטר. טענה נוספת שעלתה היא שהתיעוד של האירוע נראה חמור ביותר ממה שהתרחש במציאות, בגלל זווית מטעה של הצילום.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לא קיבלה את הטענות של כסיף בשימוע, וכתב אישום בגין תקיפת השוטר צפוי להיות מוגש בקרוב. החלטת היועצת המשפטית לממשלה הגיעה לאחר שכסיף זומן לשימוע אך טענותיו נדחו, ובכך היא צפויה לאמץ את עמדת להב 433 וגורמים משפטיים בכירים, בהם פרקליט המדינה עמית איסמן. הסעיף בגינו יוגש כתב האישום נגד כסיף הוא תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

המקרה לפני כשנה ושלושה חודשים

בחודש מאי 2022, השתתף חבר הכנסת עופר כסיף במחאה על פסק הדין שניתן לפינוי כפרים בדרום הר חברון. במסגרת היערכות כוחות הביטחון, הוצאו צווים שהורו על הגבלת תנועת אוטובוסים והכריזו על מוקדים שונים במרחב כשטח צבאי סגור. למרות זאת, התקיימה הפגנה במקום, במהלכה הודיע קצין משמר הגבול לח"כ כסיף שאין באפשרותו להיכנס עם רכבו לכיוון קהל המפגינים שעמד במרחק קצר ממנו, אך יותר לו מעבר רגלי.

למרות זאת, חבר הכנסת ביקש להיכנס עם רכבו למתחם ההפגנה, ובינו לבין השוטרים התפתח ויכוח שבסיומו נכנס כסיף לרכבו והחל בנסיעה איטית עד שפגע ברגלו של שוטר שחסם את דרכו. בתגובה היכה השוטר על מכסה המנוע של המכונית וצעק עליו. על פי החשד, כסיף יצא מרכבו וחבט בראשו של השוטר.

האירוע תועד והופץ ברשתות החברתיות, ובעקבות זאת המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי ביקש מהיועצת המשפטית לממשלה שתורה על פתיחה בחקירה נגד כסיף. הוא נחקר במשך כחמש שעות בנוגע לאירוע לפני כשנה, בלהב 433. חבר הכנסת הכחיש בתוקף אז כי תקף את השוטר, וטען שמדובר בתעתוע של זווית הצילום. הטענה הזו נדחתה. בידי מערכת אכיפת החוק יש תיעוד נוסף של התקרית.

דניאל חקלאי, עורך דינו של כסיף, מסר בתגובה: "אנו מתבשרים שהטענות שלנו במסגרת השימוע אצל היועצת המשפטית לממשלה נדחו. אנו מכבדים את ההחלטה על אף שאנו חולקים עליה. אני מקווה שנוכל להבהיר בבית המשפט עד כמה הדברים שונים בתכלית מכפי שהם מוצגים בכתב האישום. אני עדיין מקווה שבית המשפט יזכה את חבר הכנסת כסיף".

חבר הכנסת עופר כסיף מסר: "פוגרומיסטים משתוללים חופשי, חשודים ברצח פלסטינים משוחררים לביתם, שרים וחברי כנסת פורעי חוק סדרתיים הקוראים 'לעלות לגבעות' ומונעים פינוי קיני טרור שאינם חוקיים אפילו לפי החוק הישראלי, ממשיכים בדרכם ללא הגבלה, ונגדי מגישים כתב אישום? כך נראה פשיזם.

"כמה סימבולי שיום לאחר עוד מתקפה אלימה של שוטרים על נבחרי ציבור והכאת חברי חבר הכנסת איימן עודה, בוחרת היועצת המשפטית לממשלה לפרסם את החלטתה הנואלת. אלימות המשטרה ושקריה לגביי נחשפו כבר כשהוכיתי בידיה בשייח ג'ראח ואנשיה תיאמו ביניהם עדויות. התעמרות ואלימות אלו גברו והחמירו מאז הפך תומך הטרור המורשע לשר הממונה עליה. ביריונות ושקרים לא יפחידו אותי, אמשיך להיאבק עד שהצדק והאמת ינצחו, לרבות אלו הנוגעות להאשמות כלפי".

תקיפת שוטר שימוע לפני הגשת כתב אישום עופר כסיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד