כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"במהלך הביקורת"

תאגיד המים מי גולן הפר את התקנות: זה הקנס שישלם

עיצום בגובה 35 אלף ₪ הוטל על תאגיד המים "מי גולן" על ידי יחידת האכיפה של חטיבת אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות. הסיבה: הפרת הוראות תקנות מקורות אנרגיה

תאגיד המים מי גולן הפר את התקנות: זה הקנס שישלם
אילוסטרציה צילום: pixabay

עיצום בגובה של 35 אלף ₪ הוטל על תאגיד המים "מי גולן" במועצה האזורית גולן, זאת בשל הפרה של תקנות מקורות אנרגיה. בביקורת שגרתית אשר ביצעו מפקחי יחידת האכיפה של חטיבת אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות, נמצא כי תאגיד המים צורך למעלה מ-1250 טשע"ן, שהם כ- 6,950,000 קוט"ש (טון שווה ערך נפט - יחידת מידה למדידת אנרגיה) ובשל כך הוא חייב בדיווח צריכה שנתי למשרד האנרגיה והתשתיות, מינוי אחראי על הצריכה בארגון וכן להגיש סקר אנרגיה לאיתור פוטנציאל חיסכון מדי 4.5 שנים. התאגיד, יש לציין, מספק מים ל-27 יישובים חקלאיים במועצה, מהחרמון ועד חמת גדר, בעיקר לחקלאות ולצריכה ביתית. 

במהלך הביקורת, כאמור, נמצא כי תאגיד "מי גולן" לא עומד בדרישות של תקנות מקורות אנרגיה, על פיהן הוא חייב למנות אחראי על צריכת האנרגיה בארגון בתאגיד וכן להכין דו"ח צריכה שעליו להגיש למשרד האנרגיה והתשתיות וכן לבצע סקר על מנת לבחון דרכי התייעלות באנרגיה לפי התקנות הנדרשות. לאחר הליך שימוע כמחויב בחוק ולאחר שמיעת טענות התאגיד, הוחלט על הטלת עיצום בגובה 35,000 ₪.  

מפקחי יחידת האכיפה בחטיבת אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות מבצעים ביקורות לאכיפת חוק מקורות אנרגיה והתקנות שהותקנו מכוחו. הביקורות נערכות במספר מגזרים: צרכני אנרגיה גדולים מכלל המגזרים, יבואני מכשירי חשמל, ודירוג אנרגיה ליחידות דיור. הפרות המתגלות במהלך הביקורות מובאות בפני הממונה על פי חוק מקורות אנרגיה, אשר בסמכותו להטיל עיצומים מנהליים על המפרים. מפקחי היחידה מוסמכים על ידי שר האנרגיה והתשתיות לאכוף את החוק ובסמכות הממונה להטיל עיצומים כספיים. כמו כן, מבצעים מפקחי היחידה בקרה על פרויקטים להתייעלות באנרגיה אשר נתמכים על ידי המשרד.

רון אייפר, מנהל חטיבת אנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות אמר: "אנחנו במשרד האנרגיה והתשתיות מאמינים כי האנרגיה היעילה, הזולה והנקייה ביותר היא האנרגיה שלא נצרכת. לכן, אנו פועלים במגוון מישורים בכדי לדאוג שמשק האנרגיה יפעל ביעילות מרבית. אחד הכלים המרכזיים לעשות זאת היא באמצעות אכיפת החוק והתקנות אשר נועדו להכווין ולסייע לצרכני האנרגיה הגדולים במשק להתנהל ביעילות אנרגטית ובכך לסייע בהשגת היעדים הלאומיים בתחום האנרגיה והפחתת הפליטות ולסייע במאבק במשבר האקלים."

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד