כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

אמיתי לגמרי: המתקן שיהפוך זבל לחשמל כאן בארץ • צפו

אתמול הונחה אבן הפינה באתר המתקדם והראשון בארץ לטיפול בפסולת ביתית וגזם חקלאי להפקת חשמל, במקום יוקם מתקן חדשני אשר יוכל לטפל באלפי טונות של זבל ולהפוך אותם לחשמל • צפו בהדמיה

אמיתי לגמרי: המתקן שיהפוך זבל לחשמל כאן בארץ • צפו
פינוי אשפה. אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, פלאש 90

היסטוריה במועצה אזורית אשכול: פרויקט הדגל הסביבתי של עוטף ישראל יוצא לדרך, הנחת אבן הפינה לאתר המתקדם והראשון בארץ לטיפול בפסולת ביתית וגזם חקלאי להפקת חשמל.

המתקן שיהפןך זבל לחשמל - דוברות הגנת הסביבה

המתקן החדשני יוקם בין הקיבוצים צאלים וגבולות על שטח של 40 דונם. המתקן מיועד לטפל בכ–200 אלף טון לשנה של חומר אורגני עירוני וגזם חקלאי בשנה. המתקן יכלול טכנולוגיות מתקדמות לעיכול אנאירובי במתקן סגור ללא מטרדי ריחות אשר יצור חשמל נקי בטכנולוגיית ביו גז של חברת STRABAG הגרמנית וקומפוסט איכותי. דבר אשר יביא לצמצום ניכר בפליטות של גזי החממה וכן בכמות של הפסולת המוטמנת.

התוצר של התהליך יהיה גז מתאן שישמש להפקת חשמל בתחנת כוח בהספק של 6.3 מגה־ואט. המתקן ימכור את החשמל לחברת החשמל על פי אסדרה מיוחדת בתעריף של 53.15 אגורות לקילו־ואט לשעה.

המתקן מוקם במסגרת תוכנית ממשלתית מיוחדת לחיזוק עוטף עזה בתמיכת המשרד להגנת הסביבה ובהובלת השרה להגנת הסביבה עידית סילמן. מעבר לבשורה הסביבתית, המתקן יהווה עוגן כלכלי משמעותי למועצה ומקור לעשרות מקומות תעסוקה חדשים לתושבי האזור.

המתקן יהיה בבעלות המועצה ויופעל בזכיינות במשך 25 שנה על ידי חברת דקל תשתיות שבבעלות משותפת של קבוצת YSB בשליטת האחים יעקובי (50%) וחברת GES, בשליטת ג'נריישן קפיטל (50%).

מדובר באחד המיזמים הסביבתיים הגדולים שנחתמים בין גוף עסקי לרשות מקומית בישראל. עם השלמת הקמת המתקן, צפויה דקל תשתיות לבסס את מובילותה בשוק המיון והטיפול בפסולת באמצעות בעלות במתקנים בעלי כושר טיפול של מאות אלפי טון בשנה המשלבים יכולות טכנולוגיות מתקדמות במיון אשפה ביתית לצד כלים לטיפול בחומר האורגני הנובע מכך.

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד