ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
איבוד שליטה

נתניהו מגנה את דקירת השוטר: עימותים אלימים במחאת "צדק לרפאל"

אחרי שמפגין דקר שוטר במחאת "צדק לרפאל", המשטרה איבדה שליטה על המחאה בנתיבי איילון והחלה להשליך רימוני הלם | שלושה שוטרים נפצעו ועשרה מפגינים נעצרו | ראש הממשלה נתניהו: "דקירה של שוטר היא חציית קו אדום; לא נקבל ולא נעביר לסדר היום כל סוג של אלימות"

נתניהו מגנה את דקירת השוטר: עימותים אלימים במחאת "צדק לרפאל"
מחאת צדק לרפאל צילום: תומר נויברג, פלאש 90

עימותים קשים פרצו הערב (רביעי) בין שוטרים למפגינים במחאת "צדק לרפאל" בתל אביב, זמן קצר לאחר ששוטר נדקר ע"י מפגין שהצליח להימלט. המשטרה עשתה שימוש ברימוני הלם ובמכת"זית לפיזור המפגינים. בשעה זו מספר המפגינים הולך ופוחת.

ההפגנה בתל אביב נערכת זה היום השני ברציפות ע"י בני העדה האתיופית, במחאה על עיכוב ההליכים בפרשת דריסתו למוות של הילד רפאל אדנה בן ה-4. נדרס למוות ע"י בת 80 מנתניה לפני כשלושה חודשים. הנהגת נמלטה מהזירה ותואשם בהפקרה בלבד, לאחר שלפי הפרקליטות התאונה הייתה בלתי נמנעת.

מוקדם יותר, כאמור, שוטר נדקר ופונה במצב בינוני לבי"ח איכילוב. בשלב זה עדיין מתקיים מצוד אחר החשוד בדקירה. "אנו רואים את האירוע בחומרה רבה ונפעל באפס סובלנות, כלפי פגיעה בשוטרים הפועלים במסגרת החוק לאכיפת הסדר הציבורי ואבטחת המפגינים", מסרה המשטרה.

לפי המשטרה, פורעי החוק החלו להשליך אבנים ולזרוק אמצעים פירוטכניים על השוטרים, ובנוסף לשוטר שנפצע באורח בינוני, נפצעו עוד מספר שוטרים ביניהם שוטר ששבר את האצבע כתוצאה מאבן שפגעה בו, ושוטר נוסף שנפגע בראשו מחפץ שנזרק עליו.

שוטרים שנפצעו במחאה | צילום: דוברות המשטרה.

עד כה נעצרו 10 מפגינים בגין זריקת אבנים, תקיפת שוטרים והפרות הסדר. זאת לאחר שמספר שוטרים נפצעו בדרגות שונות מהפרות הסדר. "אנו קוראים למפגינים לחדול מגילויי האלימות ולהישמע להוראות השוטרים, ולפנות את הצירים", אמרו במשטרה. "משטרת ישראל ממשיכה לפעול בפינוי המפגינים שמפרים את הסדר באזור ת"א".

במהלך הערב השתתפו בהפגנות בתל אביב מאות בניי אדם שחסמו את נתיבי איילון למשך שעות ארוכות. המפגינים, מרביתם בנ יהעדה, צעקו "צדק לרפאל" והתעמתו עם כוחות המשטרה. חלק יידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים אחד המפגינים נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגדר בעת מנוסה משוטר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ומסר: "הפגנות הן זכות מקודשת במדינה דמוקרטית אבל לא נקבל ולא נעביר לסדר היום כל סוג של אלימות. דקירה של שוטר היא חציית קו אדום, אני שולח איחולי החלמה מהירה. אני קורא לכל אזרחי ישראל לכבד את החוק ואת אנשי כוחות הביטחון".

גם משפחת אדנה גינתה את האלימות בהפגנה וקראה להפגין כחוק: "אנחנו מבקשים מאחינו וחברינו לגלות איפוק. הכאב עצום ויחד עם זאת, אנחנו לא רוצים הסלמה אלא פיתרונות וצדק לרפאל. הדבר האחרון שאנחנו רוצים או צריכים זה שינסו להוציא את הקהילה שלנו כאלימה ובעייתית, אל תתנו להם להוביל קהילה שלמה למקומות שהם רוצים. אנחנו נביא צדק לרפאל בדרכי שלום ובהפגנות ראויות".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד