ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
משפחתו חולצה מבעוד מועד

טייס מסוק רוסי ערק לאוקראינה עם חלקי חילוף למטוסי קרב

טייס מסוק רוסי טס יותר ממאה קילומטרים לשטח אוקראינה וערק לאוקראינה. הטייס האלמוני הנחית את המסוק ה-Mi-8 AMTSh שלו בבסיס אווירי אוקראיני. הוא ערק לאחר שפעילים אוקראינים הוציאו את משפחתו מרוסיה, כך אמרו מקורות

טייס מסוק רוסי ערק לאוקראינה עם חלקי חילוף למטוסי קרב
אילוסטרציה צילום: Photo by Somchai Kongkamsri from Pexels

טייס מסוק רוסי ערק לאוקראינה עם כלי הטיס שלו ושלל יקר ערך של חלקי חילוף למטוסי קרב, כך דיווח ה'דיילי מייל'.

הטייס האלמוני הנחית את מסוק ה-Mi-8 AMTSh שלו בבסיס אווירי אוקראיני באזור חרקוב ולאחר מכן הסגיר את עצמו, האירוע קרה מוקדם יותר השבוע.

הטייס הביא איתו חלקים למטוסי Su-27 ו-Su-30 מתקופת ברית המועצות לאחר שעל פי הדיווחים פעילי מודיעין אוקראינים הצליחו לחלץ את משפחתו מרוסיה ולפנות אותם לאוקראינה.

שני חבריו שהיו על המסוק סירבו להיכנע ונורו על ידי כוחות אוקראינים, שני אנשי הצוות לא ידעו לאן בעצם טס המסוק. והמסוק Mі-8 נחת במחוז חרקוב.

כך דיווחה התקשורת הרוסית. כתבי מלחמה רוסים טענו תחילה שהמסוק שלהם נחת באוקראינה לאחר שטייסיו התבלבלו, איבדו ניווט וסטו ממסלולם.

אבל מקורות אוקראינים הגיבו כי בסיס חיל האוויר ממוקם הרחק מהקו הקדמי וכי המסוק טס נמוך, מה שמעיד על כך שהטייסים יכלו לנווט באמצעות ציוני דרך ברורים.

כתב המלחמה הפרו-אוקראיני, יורי בוטוסוב, אמר כי החלטת הטייס לערוק לאוקראינה עם מטוסו היוותה "הכניעה המודעת הראשונה של ציוד יקר של הפדרציה הרוסית".

דובר המודיעין הצבאי של אוקראינה, אנדריי יוסוב, אמר כי כניעת הטייס הרוסי עם המטען שלו היא שיאו של מבצע מודיעיני בן שישה חודשים.

על צוות המסוק הוטל לקחת את החלקים משני בסיסי אוויר רוסיים, ולספק לטייס את הכיסוי הדרוש כדי להימלט.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד