כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הרב שלא הופיע לחתונה

לייבל'ה: מסנוורי ה'לייזר' בויז'ניץ נחשפים לראשונה

והשבוע בלייבל'ה: הרב שלא הופיע לחתונה הגדולה במסגרת הבחירות לרשויות המקומיות, מסנוורי ה'לייזר' בויז'ניץ נחשפים לראשונה, הביקור של ראש העיר ניו יורק בישראל, האם רכבו של דרעי היה במחנה יהודה? וגם: מאחורי הקלעים של הביקור המדובר של גנץ בעיר התורה

לייבל'ה: מסנוורי ה'לייזר' בויז'ניץ נחשפים לראשונה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סוגר שבוע עמוס לעייפה בחודש אלול בצל הבחירות לרשויות המקומיות, כשרק בערב יום כיפור נדע מה, מו מי; לייבל'ה שמע גם על מותו הטראגי והמסתורי של יבגני פריגוז'ין מכוח וגנר ברוסיה שאומרים שהתחיל את דרכו בדוכן של קטשופ, חרדל מיונז וסיים במוות 'טבעי' של התרסקות מטוס.

לייבל'ה פותח במפגש פסגה: שלושה קודקודים ליטאים הסבו היום בצהריים מחוץ למסעדת פאפגיו בטיילת הרצליה: זליג אורלנסקי מ'יתד', דוד שפירא, ודודי פינקל - הרל"ש הכל יכול מבני ברק (טוב, חוץ מהחולדות). לייבל'ה רצה להצטרף לדיון הסוער ולברך אותם על הניצחון הצפוי בבני ברק לאחר ההתפטרות שהסעירה את העיר אתמול, אבל בדיוק אז הם נעלמו.

ביום שישי האחרון לייבל'ה קיבל דיווח כי רכבו של יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי הגיע לשכונת מקור ברוך בירושלים. היו שחשבו שדרעי הגיע לשוק מחנה יהודה, אך מה התברר כי דרעי הגיע לפגישה ארוכה בביתו של ראש ישיבת מאור התורה וחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי אברהם סאלים. רק לאחר שעה ארוכה דרעי עזב את הבית יחד עם אחד מאנשיו.

חשיפת ליייבל'ה: רב גדול הוזמן לחתונה גדולה שנערכה בשבוע האחרון במגזר החרדי, אך אנשיו יעצו לו שלא ללכת לאירוע, בכדי לא לעצבן את מי שלא צריך במסגרת בני ברק ואשדוד ואכן הרב שתמיד מופיע בחופה ובבחינות לא הופיע לחתונה.

לייבל'ה התרגש לראות את סגן השר יעקב טסלר ב'שפאציר' ארוך עם רבו האדמו"ר מויז'ניץ על שפת הים בחלדודנא שבבריטניה עיירת הנופש בה שהה האדמו"ר למנוחה. ללייבל-ה נודע שסגן השר עשה את השבת במחיצת האדמו"ר במניין מצומצם.

לייבל'ה שהשתתף השבוע בשמחת החתונה בויז'ניץ לבנו של המשפיע רבי מיילך בידרמן נעמד בדבקות על הפארנצ'ע, וניסה להתעורר בניגוני התעוררות לפני ריקוד האדמו"ר, אולם סנוור בעיניו לאחר שאחד הבנש"קים סינוור מאות אנשים על הפא'רנצעס בתקווה למצוא צלמים... אגב, לצלם ולמשתתפים שלום, חוץ מבדיקת ראיה שעברו למחרת בבוקר.

והראייה שלצלם שלום: צלם האירוע א. אייזנבאך, נצפה בפארנצ'עס כאחד החסידים מתעד את האירוע הענק.

והשיא של השבוע היה ביקורו של יו"ר 'המחנה הממלכתי' ח"כ בני גנץ אצל ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, ביקור שתפס כותרות בכלי התקשורת הכללים והחרדים.

לייבל'ה מפרסם לראשונה תמונה בה נראה גנץ יוצא מישיבת רשב"י הוותיקה שם פתח את הזמן, ומאחוריו נראה העיתונאי הבכיר ישראל כהן, מי שהיה בסוד הפגישה ואף היה מעורב מאחורי הקלעים. עוד נראים הצלם שוקי לרר ואנשי הפמליה של גנץ.

לייבל'ה מתכונן בשמחה וגיל, יחד עם אלפי ידידי החתן, לשמחה הגדולה, חתונת השנה, נשואי החתן יוסף שמעון שכטר, ההויז בחור האגדי והמיתולוגי של האדמו"ר מויז'ניץ. החתונה תיערך ביום רביעי הקרוב באולמי ארמונות חן - פרדו, צפויים להשתתף קהל רב של רבנים, אישי ציבור, ואף עשרות אורחים מחו"ל. לייבל'ה כמובן יעקוב מקרוב אחר השמחה, ויתעד את הרגעים הנעלים. השבוע הגיע שכטר לקבל את ברכת הרבי מבעלזא. 

אפרופו, בעלזא, במעמד מרגש ומיוחד במעונו של האדמו"ר, יחד עם ראש העיר משה ליאון, ראה לייבל'ה את היועץ של ראש העיר, שמעון ברייטקופף שמלווה את ראש העיר מזה עשר שנים, מקבל דבש כהוקרה על עזרתו לציבור החרדי ללא הבדלי עדה. 

בשמחה הגדולה של חסידות גור ראה לייבל'ה את עורך 'משפחה' אריה ארליך, שבא לשמוח עם החסידים, בשיחה צפופה עם יועץ התקשורת בונים נאגל בפתח העלייה של גדולי ישראל לבמת הכבוד.

בשולי חופת בתו של מנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי שגם התקיימה באותו ערב, ראינו את ח"כ יעקב אשר, האיש שמנהל את העניינים בדגל בכל מה שקשור להכרעות בסוגיית בני ברק ואלעד, כשהוא מסתודד עם ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן. עוף השמים לא הוליך את הקול והשיחה נותרה חתומה וחסויה.

לאחר השמחה בחצר גור הגיע לייבל'ה לבני ברק לבר מצווה לבנו של הרב יוסי ערבליך יו"ר למענכם וחתן אות הנשיא. לשמחה הגיעו כל המי ומי החל מגדולי ישראל, רבנים, ראשי ישיבות, אישי ציבור לצד צמרת הרפואה בישראל.

לייבל'ה ראה בשמחה את ראשי העדה הדרוזית שהגיעו במיוחד מהצפון לשמחה לברך את החתן ואביו.

בהמשך ראה לייבל'ה את ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי משתתף בשמחה לצד ראשי ישיבות וצמרת הרפואה בישראל. 

כזו התחלה לחודש אלול לא הייתה ללייבל'ה הרבה שנים; האמת שלייבל'ה חשש כיצד ייכנס לאווירת ימי הרחמים והסליחות, אך בעודו פוסע בליל שבת ברחובות בני ברק שמע קבוצת בחורים מאחת הישיבות החשובות שבעיר משוררים במלא עוז את השיר החדש של קובי גרינובוים "לומר שלוש עשרה" מיג מידות של רחמים, ומשהו בלב של לייבל'ה התעורר. לייבל'ה מבין כי השיר של גרינבוים מסתמן כהמנון של ימים נוראים בעולם הישיבות, ותלמידי אותה ישיבה חשובה בבני ברק גם רמזו ללייבל'ה כי יש להם יד בפריצה הגדולה של השיר. כמובן שמיד אחרי השבת לייבל'ה דאג להקשיב לביצוע הנפלא והמושקע של הזמר קובי גרינבוים, והתרגש מחדש.

מה שלייבל'ה לא ציפה היה שהשיר ירדוף אחריו גם במשך השבוע. לייבלה זכה להשתתף השבוע בשבע ברכות סגור ואקסלוסיבי לאחד מנכדי גדולי האדמו"רים שנערך בבית הכנסת העתיק במוצא, וגם שם להפתעתו השיר שהושר שוב ושוב היה "לומר שלוש עשרה" מה שלימד את לייבל'ה שמדובר בלהיט חוצה מגזרים.

בינתיים, בירושלים החסידית מברכים על מועמדתו של בני הקר לתפקיד סגן ראש העיר מטעם אגודת ישראל, לאחר שיזכה בפריימריז של שלומי אמונים. גורמים העוסקים בפניות ציבור במפלגה אומרים ל'לייבל'ה כי אחרי שנים של קושי בסיוע לציבור, הגעתו של הקר תיצור מהפך בתחום, כפי שעשה במשך למעלה מעשור בלשכתו של היו"ר השר מאיר פרוש.

לייבל'ה תיעד את היועץ האסטרטגי הרב אליהו ארנד מוסר את השיעור השבועי בישיבת בקשו ברמות בירושלים לע"נ מורו ורבו מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל.

החתן המפורסם מנדי ברנד יצא לארה"ב להביא קולקציה לחתונה הוא כמובן לא פסח על טרקלין G&G בבורו פארק שם קיבל שירות מדודו ר' חיים הופמן האגדי.

חה"כ צבי סוכות ממפלגת הציונות הדתית עלה השבוע לקברו של הרב קוק זצ"ל, הרב הראשי הראשון לישראל, לרגל היארצייט בג' אלול. ועל זה נאמר 'עלה למעלה עלה'. 

הביקור של השבוע שייך לראש העיר ניו יורק אריק אדמס שהגיע לביקור בישראל. לייבל'ה ראה במפגש בלשכת ראש הממשלה את אדמס עם חיים רבינוביץ מלשכת מנכ"ל הכנסת יחד עם העסקן יואלי אייזדרופר הצמוד של ראש העיר בניו יורק.

יו"ר 'למענכם' הרב יוסי ערבליך ונשיא הארגון פרופ' יוסף פרס, נפגשו עם ראש עיריית ניו יורק. ראש העיר הביע בפניהם את הערכתו לפעילות של הארגון. אדמס ציין במפגש כי הוא גאה בכך שרופאים מעירו מתנדבים במסגרת שירות המילואים ב'למענכם'.

במהלך יום היכרות של חברי מערכת "המבשר" בשומרון חשף ראש המועצה יוסי דגן בפני המשתתפים תכנית היסטורית להקמת עשרה יישובים חדשים בשומרון, בהם שניים למגזר החרדי. "נגיע למיליון יהודים בשומרון בע"ה", אמר דגן.

את מנכ"ל המבשר משה פרוש וסמנכ"ל התפעול יחיאל עקשטיין וציקי פרנקל מהשיווק של המבשר נהנים בטיול ריינג'רים באלון מורה.

ולרגל ההתרחבות של 'מהמטבח של קלמנ׳ס' לרחוב ז׳בוטינסקי 34 בבני ברק של שלמה ברגר עם האוכל היהודי הייחודי, האדמו"ר מראחוב הגיע לקבוע מזוזה. לייבל'ה עוד זוכר הייטב את ימיו בישיבה כשאביו ר' יוסף פנחס הלוי ברגר ז"ל היה מגיע להציע את האוכל הייחודי של הטרנזיט ושמח לראות את הדור אחריו ממשיך את המסורת בצורה משודרגת יותר.

במהלך שהותו בארצות הברית לרגל שמחת נישואי נכד רבו האדמו"ר מקרעטשניף קיים יו"ר אגו"י ברחובות וחבר המועצה פנחס הומינר ביקור מיוחד במועצת מחוז רוקלנד שבניו יורק, במהלכו נועד עם מנהל המחוז אד דעי, התובע הכללי, מפקד המשטרה ובכירים נוספים בממשל המקומי. את הסיור אירח חבר מועצת רוקלנד אהרן וידר.

ועוד בארה"ב: לייבל'ה הגיע לניחום אבלים בחצר רחמסטריווקא לנחם את האדמו"רים החדשים, לייבל'ה ראה את האיש של חסידות סקווירא שלום בער פישל רוכש את הספרים 'אמרות טהרות' שחיבר הרבי זצ"ל והפכו לנכסי צאן ברזל בעולם החסידות. 

לייבל'ה ראה בהמשך את העסקן חיים יצחק כהן מירושלים שנע על ציר ניו יורק-ירושלים עומד כאחד האדם. 

בהמשך ראה לייבל'ה את העסקן מויליאמסבורג בורך שטיינמץ האגדי יחד עם עוד כמה עסקנים מנתחים היכן יכהן כל אדמו"ר ומי מסרב לקחת על עצמו את עול האדמו"רות. 

"אם תעירו ואם תעוררו את האהבה". האמן והיוצר נפתלי קמפה בא לשמח במחלקה להשתלות מח עצם אונקולוגיה יחד עם הרב אשר לבי רב מרכז הרפואי שניידר לרפואת ילדים.

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לאריה בוים מבעלי 'אושר עד' לרגל אירוסי בנו, עם בתו של נחום ברכר, גזבר עיריית אלעד, חתן אריק אדלר - גזבר עיריית ב"ב.

ברכת מזל טוב לרונן כץ, יועץ התקשורת של השר במשרד החינוך חיים ביטון, לרגל שמחת אירוסי הבת.

ברכת מזל טוב למנכ"ל 'יתד נאמן' הרב זליג אורלנסקי לרגל שמחת נישואי הבת השבוע. 

ברכת מזל טוב לאריה, אריק אליוביץ מנהל אגף תקשורת במשרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל' לרגל שמחת נישואי בתו, עם החתן בן ר' משה צבי גפני. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאיש החסד ועולם הישיבות הרב משה חמד, העושה לילות כימים למען הכלל והפרט, לרגל שמחת הולדת הבן הבכור בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למנכ"ל עיריית אלעד שי נתן לרגל שמחת הולדת נכדתו הראשונה. 

מזל טוב ליוסי כהן הבעלים של חנות החליפות היוקרתית ג'יבני בבני ברק להולדת הבת.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד