ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
השווה את מנהיג סין להיטלר

אדם ברח מסין על קטנוע מים, וחצה 350 קילומטרים של ים

גבר סיני חצה את הים הצהוב על קטנוע מים לאורך 350 קילומטרים. הגבר שברח מסין לבש חגורת הצלה וקסדה ונשא משקפת ומצפן. הוא השליך מיכלי דלק ריקים לים לאחר שתדלק בדרך  

אדם ברח מסין על קטנוע מים, וחצה 350 קילומטרים של ים
אופנוע ים. אילוסטרציה צילום: unsplash

גבר סיני נסע עם קטנוע מים בחוף המערבי של קוריאה הדרומית בשבוע שעבר לאחר שחצה את הים הצהוב על הקטנוע. הים הצהוב, הוא חלקו הצפוני של ים סין המזרחי, הים שוכן בין סין לבין קוריאה הדרומית.

קוון פיונג, בן 35 הגיע לעיר הנמל אינצ'און בצפון-מערב קוריאה הדרומית הנמצאת באזור הבירה סיאול בשבוע שעבר, קוון נסע יותר מ-350 קילומטרים, בכלי שיט אישי ממחוז שאנדונג בסין כדי להגיע לדרום קוריאה, שם מתגוררים כמה מקרוביו, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

קוון מבקש מקלט מדיני, רצוי בארצות הברית, בריטניה או קנדה, קוון במצב בריאותי טוב ומצב רוח טוב, הוא למד בעבר כסטודנט בקולג' בארה"ב.

משמר החופים הקוריאני מסר בהודעה לתקשורת כי אדם על קטנוע מים בנפח 1,800 סמ"ק נעצר בגין חציית גבול באופן בלתי חוקי. הוא אמר שהאדם ביקר בקוריאה בעבר אך לא חשף את שמו של האדם וסירב לתת יותר פרטים.

העיתון דיווח כי האיש התכונן לנסיעה ביסודיות. הוא לבש חגורת הצלה וקסדה ונשא משקפת ומצפן. הוא השליך מיכלי דלק ריקים לים לאחר שתדלק בדרך.

בשנת 2017, קוון נכלא ל-18 חודשים בסין בגין "הסתה לחתרנות נגד המדינה" לאחר שפרסם נאומים, תמונות וסרטונים ברשתות החברתיות בביקורת על הממשלה הסינית. בתמונה אחת לבש קוון חולצת טריקו לבנה עם כיתוב שהשווה את המנהיג העליון של סין, שי ג'ינפינג, להיטלר. בית משפט סיני פסק כי קוון העליב את "המדינה ואת השיטה הסוציאליסטית", לפי Front Line Defenders, קבוצת הסברה שעקבה אחרי המקרה שלו.

מאז ששוחרר מהכלא, קוון היה עם צו איסור יציאה שמנע ממנו לעזוב את סין באופן חוקי. הוא ניסה לעזוב את סין ולהיכנס לקוריאה הדרומית על ידי הגשת בקשת מקלט מדיני ב-2019, אך התהליך בוטל בסופו של דבר בגלל איסור הנסיעה. תחת שי, סין משתמשת יותר ויותר באיסורי יציאה כדי להשאיר את מבקרי המשטר - אזרחים וזרים כאחד במדינה, שם ניתן לפקח עליהם ולהשתיק אותם בקלות רבה יותר.

שגרירות סין בסיאול סירבה להגיב, ואמרה שאין לה מידע רלוונטי על המקרה.

 

 

 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד