י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
המודל שקיים אצל היהודים

היוזמה של מנסור עבאס בעקבות מקרי הרצח

בעקבות מקרי הרצח בחברה העברית, מנסור עבאס יוזם הקמת קבוצות אבטחה ושמירה ביישובים הערבים. הוא טוען כי המודל קיים בישובים היהודים והוא מרתיע

היוזמה של מנסור עבאס בעקבות מקרי הרצח
חבר הכנסת מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס יוזם הקמת קבוצות אבטחה ושמירה, "מעין משמר אזרחי או כיתות ביטחון" ביישובים הערביים. לדבריו, "המודל הזה קיים ביישובים היהודיים, ואצלנו לא".

בראיון ל'כאן 11' אמר: "חייבים לחזק את השיטור הקהילתי עם קבוצות מתנדבים", אמר עבאס. "המשטרה תאמן אותם ותפקח עליהם והם יעבדו איתה. אנחנו חייבים לקחת אחריות ולהגן על חיינו", הוסיף.

ח"כ עבאס השתתף בהלווייתו של עבד אל רחמן קשוע, מנכ"ל עיריית טירה שנרצח ביום שני האחרון, שהיה חברו הקרוב. "הוא היה איש יקר", סיפר. "אנחנו מכירים עשרות שנים והוא היה מגדולי התומכים בתהליך שעשיתי בשנתיים האחרונות. הוא תמיד אמר לי שאסור לחזור אחורה. חייבים להמשיך כי זה פיקוח נפש".

לדבריו, קשוע סירב להיכנע לדרישות ארגוני הפשע ושילם על כך בחייו. "אסור להתרפס ולסגת לאחור מול ארגוני הפשע", אמר. "הוא היה יכול לעשות איתם דיל והציל את עצמו, אבל הוא האמין שאם הוא מתקפל הרבה אנשים יתקפלו מול הסחיטה והאיומים".

בתוך בדיון שהתכנס אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הפשיעה הערבית הגואה, אמר שר המשפטים יריב לוין: "השב"כ חייב להיות בכל מקום שקשור לסמלי שלטון. גם בשלטון המקומי ואני אומר במפורש גם על ח"כ מנסור עבאס. הוא תחת איום והשב"כ חייב לשמור גם על חייו. אנחנו מדינה דמוקרטית".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד