י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הרביעית אי פעם בהיסטוריה

תיעוד: הג'ירפה הנדירה שמרתקת את העולם

חובבי החיות ובייחוד אלה המחבבים במיוחד את הג'ירף נדהמו להתעדכן כי בארצות הברית נולדה באופן נדיר ג'ירפה ללא כתמים, הרביעית אי פעם בהיסטוריה | הציבור יציע את השם שיינתן לה

תיעוד: הג'ירפה הנדירה שמרתקת את העולם
ג'ירפה ללא כתמים צילום: דוברות גן החיות ברייט, טנסי

ג'ירפה מזן נדיר, ללא כתמים, הדהימה את אנשי צוות גן החיות 'ברייט' (Bright) במדינת טנסי בארצות הברית. הג'ירפה היא נקבה שנולדה ב-31 ביולי, ושמה ייקבע באמצעות סקר ברשתות החברתיות שייסגר ב-4 בספטמבר.

בנוסף לשיתוף הציבור בתהליך בחירת השם לג'ירפה, בגן החיות 'ברייט' גם מבקשים מהציבור לשקול לתרום סכום לבחירתם לשימור הג'ירפות בטבע. "אנחנו רוצים להבטיח שגם לדורות הבאים תהיה ההזדמנות לראות את החיות הנפלאות האלה בעתיד," נכתב בפוסט של גן החיות ברייט.

דיוויד ברייט, אחד מבעלי גן החיות, אמר שהג'ירפה החומה החלקה נדירה מאוד, כשלפי המחקרים זוהי הג'ירפה הרביעית החלקה, ללא כתמים, אי פעם שתועדה. הפעם האחרונה המתועדת היא בטוקיו בשנת 1972. כידוע, כתמי הג'ירפה משמשים עבורה אמצעי הסוואה בטבע. עוד הוסיף ברייט, כי הפרסום החריג של גן החיות נעשה במטרה לסייע למאמצי השימור.

לפי נתוני הקרן לשימור ג'ירפות, מספר הג'ירפות בטבע יורד בעקביות בעשורים האחרונים. בשנות ה-80 היו בערך 155,000 ג'ירפות באפריקה, וכיום ההערכות מדברות על 177,000 פריטים בלבד. "אנו מאמינים שמספר הג'ירפות צנח בכ-30% ב-30-35 שנים האחרונות, אבל אנחנו רואים גם שמאמצי השימור נושאים פרי," אמרה סטפני פנסי, מנהלת הקרן לשמור ג'ירפות.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד