ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
דרמה בחלל

הודו הנחיתה חללית על הירח והפכה למדינה הרביעית בעולם שהצליחה בכך

החללית ההודית צ'נדריאן 3 נחתה אתמול בצהריים בהצלחה על אדמת הירח. בכך הפכה הודו למדינה הראשונה שמנחיתה בהצלחה חללית בקוטב הדרומי של הירח, זאת לאחר שהחללית הרוסית לונה 25 התרסקה במהלך תמרון לקראת הנחיתה לפני כמה ימים

הודו הנחיתה חללית על הירח והפכה למדינה הרביעית בעולם שהצליחה בכך
חללית צילום: pixabay

רגע היסטורי בהודו: החללית ההודית צ'נדריאן 3 נחתה בהצלחה על אדמת הירח. בכך הפכה הודו למדינה הראשונה שמנחיתה בהצלחה חללית בקוטב הדרומי של הירח, זאת לאחר שהחללית הרוסית לונה 25 התרסקה במהלך תמרון לקראת הנחיתה לפני כמה ימים.

צ'נדריאן 3 שוגרה לחלל ב14- ביולי מבסיס החלל שריהריקוטה בהודו והיא משימת חקר הירח השלישית והעדכנית ביותר במסגרת תוכנית צ'נדריאן של סוכנות החלל ההודית. החללית מורכבת מנחתת בשם ויקראם ורובר בשם פרגיאן.

הציפיה וההתרגשות בהודו לקראת הנחיתה הורגשו היטב ברחבי המדינה, עם כותרות ראשיות בעיתונים ושעון עצר שספר את הזמן שנותר עד לנחיתה שודר בערוצי הטלוויזיה. במקביל, נאמרו תפילות על ידי בני דתות שונות ברחבי המדינה, ותלמידי בית ספר נופפו בדגלי הלאום בעודם צופים בהכנות לנחיתה.

הודו החלה את משימת הירח הראשונה שלה בשנת ,2008 אז גילתה נוכחות של מולקולות מים על פני הירח וקבעה כי לירח יש אטמוספירה גם במהלך היום. המשימה הקודמת שלה, צ'אנדראיאן2- הצליחה להגיע לירח רק באופן חלקי – חלקה עדיין מקיף את הירח, אבל כלי הרכב, הרובר שהיה אמר לנחות על אדמת הירח, התרסק במהלך הנגיעה בקרקע.

בשנת 2019 ניסתה גם ישראל להגיע לירח ללא הצלחה, כאשר החללית "בראשית" התרסקה 150 מטרים לפני הנחיתה על הירח. דקות ספורות לפני הנחיתה, החללית הצליחה לשלוח תמונה אחרונה למרכז הבקרה של התעשייה האווירית בלוד. בתמונה נראה שלט שבו מופיע דגל ישראל, עם הכיתוב "עם ישראל חי", במרחק קילומטרים ספורים מהירח.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד