ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
באשמת ריגול מופרכת

בית המשפט ברוסיה האריך מעצרו של העיתונאי היהודי

בית משפט ברוסיה האריך את מעצרו של כתב העיתון ה'וול סטריט ג'ורנל' הכלוא לפני משפט. העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ', עצור באשמת ריגול מופרכת מאז מרץ, הוא יישאר בכלא הרוסי לפחות עד ה-30 בנובמבר

בית המשפט ברוסיה האריך מעצרו של העיתונאי היהודי
אוון גרשקוביץ צילום: באדיבות המצלם

בית משפט במוסקבה האריך בשלושה חודשים את מעצרו לפני משפט של אוון גרשקוביץ', כתב יהודי שעבד ברוסיה עבור ה'וול סטריט ג'ורנל'.

בדיון סגור בבית המשפט המחוזי בלפורטובו, קיבל שופט את בקשתם של חוקרים משירות הביטחון הפדרלי, וקבע כי גרשקוביץ' יישאר מאחורי סורג ובריח וימתין למשפטו לפחות עד ה-30 בנובמבר, כך לפי דוברת בית המשפט.

ההליך התנהל בדלתיים סגורות, ללא כניסת כלי תקשורת לאולם.

גרשקוביץ', אזרח ארה"ב בן 31, נעצר על ידי סוכנים רוסים בעיר יקטרינבורג ב-29 במרץ. הוא מוחזק באשמת שווא של ריגול שהוא, מערכת העיתון וארה"ב מכחישים בתוקף.

מעצרו של גרשקוביץ' לפני המשפט היה אמור להסתיים בתחילה ב-29 במאי, אך הוארך ל-30 באוגוסט בעקבות בקשה קודמת של השירות החשאי. הוא מוחזק בכלא לפורטובו במוסקבה.

במקרים פליליים מסוימים, ניתן להאריך את תקופת המעצר לפני משפט עד 12 חודשים, על פי חוק סדר הדין הפלילי של רוסיה. בית המשפט יכול להעניק ארכה נוספת בנסיבות חריגות, ולהשאיר נאשמים בכלא למשך יותר משנה בזמן שהתובעים והחוקרים בונים את התיק שלהם.

מבלי לספק ראיות, הרוסים האשימו את גרשקוביץ' באגירת סודות מדינה מטעם ממשלת ארה"ב.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד