י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

עם רובי דיג ופנסים: נתפסו 2 חשודים בדייג לא חוקי

במסגרת פעילות אכיפה יזומה של רשות הטבע והגנים שהתקיימה אמש, תפסו הפקחים 2 דייגים אשר עסקו בדייג לא חוקי בשמורת טבע ימית

עם רובי דיג ופנסים: נתפסו 2 חשודים בדייג לא חוקי
דגים שנמצאו צילום: רט"ג

פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים תפסו דייגים שעסקו בדיג לא חוקי בשמורת טבע ימית דור הבונים במסגרת סיור פיקוח דיג.

במסגרת פעילות אכיפה יזומה של היחידה הימית ברשות הטבע והגנים, האמונה על פיקוח על הדיג ושמירת ערכי הטבע בסביבה הימית והחופית, אתמול בלילה נצפו 2 דייגים שדגו עם רובי דיג ופנסים בשמורת טבע ימית דור הבונים בניגוד לחוק. הדייגים תפסו עשרות דגים מסוגים שונים במשקל 12 ק"ג וכן דגים קטנים מגודל מינימום.

הדייגים עוכבו ונחקרו על ידי רשות הטבע והגנים. ציוד והדגים נתפסו.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי חל איסור לדוג בשמורת טבע המהווה אזור מוגן לערכי הטבע הימיים. פעילות דיג וסחר בשמורת טבע אסורה ומהווה עבירה פלילית שעונשה עד שלוש שנות מאסר.

בשמורה הימית חיים בעלי חיים האופייניים לים התיכון, לצד כמה מינים ייחודיים. כך, למשל, נמצא כאן דגים פלאגיים, יונקים ימיים וצבי ים. בים הרדוד, באזורי השטיפה של הגלים ובטבלאות הגידוד, קיים עושר גדול של יצורים חיים, ובהם רכיכות, שלל סרטנים (כמו בלוט ים), מלפפוני ים, ספוגים, כוכבי ים, ספוגי ים, וכן חלזונות, ובהם חופית, קווצי עור, נבוביים, אלמוגים, ובהם שושנת ים אדומה, דונגית, וכן דגי שונית, כמו קרנונים, טווסונים, ואפילו אזור התקבצות והפריה של דקרים (לוקוסים). גם התולעונים ("צינורניים") חיים באותו בית גידול, ועל פי שמם אפשר להבין שמדובר במעין תולעת מאורכת. ייחודם הוא שהם בונים את בתיהם כצינורות גיריים סביב גופם המוארך, וחיים על טבלאות הגידוד – משטחי הסלע הנמצאים בים לרגלי הכורכר. בית הגידול מוצף ונחשף חליפות, ולתולעונים תפקיד חשוב בעיצובו.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד