ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
בזכות טכנולוגיה חדשה

נמצא קבר אחים מטבח יהודים בלטביה

קבר אחים של יהודים שנטבחו לפני 82 שנה במהלך מלחמת העולם השנייה נמצא בלטביה. לאורך השנים היו לחוקרים רק צילומים מהאירוע ולא הצליחו לזהות במדויק את המיקום בעיר לייפאיה

נמצא קבר אחים מטבח יהודים בלטביה
חקירת הטבח בלטביה צילום: מתוך הטלוויזיה הלטבית

קבר אחים של יהודים ממלחמת העולם השנייה נמצא באחרונה בעיר לייפאיה שבמערב לטביה בזכות שימוש בטכנולוגיה מודרנית. כך דיווחה הטלוויזיה בלטביה.

ב-15 ביולי 1941, המלח הגרמני ריינהרד ווינר צילם מספר תמונות של מגדלור לייפאיה. כיום, הצילומים בשחור-לבן הללו הם העדות היחידה לרצח יהודים במקום הזה. חוקרים ניסו לזהות את אתר קבר האחים מהמבנים בתצלום בעבר, אך ללא הצלחה, כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

הקיץ הוזמנו ללייפאיה חוקרים מארה"ב, ובאמצעות טכנולוגיה מודרנית הם הצליחו למצוא את מקום הקבורה ההמוני של 1941, שבו קבורים עשרות יהודים שנהרגו בידי הנאצים.

נציגת הקהילה היהודית בלייפאיה, אילנה איבנונבה, סיפרה שטכנולוגיות מודרניות עוזרות לא פעם להשלים את הפערים בהיסטוריה. איבנובה ציינה כי אתר הקבורה ממוקם באזור התעשייה של לייפאיה.

ראש מועצת העיר לייפאיה, גונארס אנסינס, אמר כי מתקיימים דיונים במועצת העיר כיצד לפעול במצב כזה. "אנחנו חייבים לחשוב איך לפתור את הבעיה", הדגיש אנסינס.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד