ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
הרפורמה המשפטית

לוין ואדלשטיין פועלים לגבש מתווה חדש

שר המשפטים יריב לוין פועל לגבש מתווה חדש לוועדה לבחירת שופטים יחד עם יולי אדלשטיין. המטרה של לוין היא להביא להסכמה של האופוזיציה על מתווה ולאחר מכן לקדם עוד חלקים מהרפורמה המשפטית בהסכמה

לוין ואדלשטיין פועלים לגבש מתווה חדש
לוין ואדלשטיין צילום: פלאש 90

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, פועל לגבש מתווה חדש לוועדה לבחירת שופטים יחד עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון, יולי אדלשטיין. בנוסף נעשה ניסיון לגבש יחד תיקונים נוספים במערכת המשפט - זאת במטרה לנסות שוב להגיע לפשרות עם האופוזיציה על שינויים בהסכמה.

בכירים בליכוד שצוטטו ב'וואלה' אמרו כי לוין דוחף לכך שאדלשטיין יציג בעצמו מתווה חדש לוועדה לבחירת שופטים, שעל בסיסו ינסו ללחוץ את האופוזיציה לפשרה ולקידום שינוי בוועדה בהסכמה רחבה.

כזכור, שר המשפטים יריב לוין נפגש אמש עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון חה"כ יולי אדלשטיין בביתו שבהרצליה. ההערכות הן כי הפגישה היא כדי לבדוק אם יש רוב להמשך קידום הרפורמה המשפטית ומה עמדתו של אדלשטיין.

אחרי שהחוק לצמצום עילת הסבירות עבר בשלוש קריאות, אדלשטיין רמז התמיכה שלו בחקיקה אינה מובטחת. "יצטרכו לתאם ולדבר איתי מא' ועד ת' על כל החוקים שקשורים ברפורמה" אמר.

אדלשטיין הוסיף: "יצטרכו לתאם איתי איך יעלה, מתי ובאיזה נוסח. רק אז אחליט אם אני תומך או לא. אני רוצה לדעת בדיוק מה יעלה ואז אחליט".

המטרה של לוין היא להביא להסכמה של האופוזיציה על מתווה ולאחר מכן לקדם עוד חלקים מהרפורמה המשפטית בהסכמה. מנגד, במידה והאופוזיציה לא תיעתר להסכמות - אדלשטיין לא יוכל לטעון שהוא לא מעורב ויהיה לו קשה יותר שלא לתמוך בחקיקה של הקואליציה לבד.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין התייחס הבוקר לפרסומים בנוגע לפגישתו עם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין והבהיר: "אמשיך לעשות את הטוב ביותר". 

אדלשטיין כתב: "בין הנושאים עלה גם נושא תיקון ושיפור מערכת המשפט. מבלי להיכנס לתוכנה של השיחה - לאורך כל שנותיי עשיתי, עושה ואמשיך לעשות את הטוב ביותר עבור מדינת ישראל ועם ישראל. בעזרת השם, יחד נעשה ונצליח". 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד