ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
משבר מול הדרוזים?

נתניהו אישר: העבודות על הטורבינות ברמת הגולן יחודשו

העבודות להקמת הטורבינות ברמת הגולן יתחדשו בשבוע הבא, זאת בהנחייתו של ראש הממשלה נתניהו. הדבר עשוי לגרום למשבר מול הדרוזים, שמתנגדים בתוקף לעבודות

נתניהו אישר: העבודות על הטורבינות ברמת הגולן יחודשו
טורבינות בצפון. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו: בשבוע הבא יתחדשו העבודות להקמת הטורבינות ברמת הגולן, מה שעשוי לגרום לעימות מול הדרוזים שמתנגדים לכך בתוקף, כך פורסם ב'כאן 11'.

כדי לרכך זאת, ביום ראשון הקרוב תאשר הממשלה שתי החלטות לחיזוק העדה הדרוזית, ובכללן תקצוב לשנה הנוכחית. יחד עם זאת הוסכם כי העבודות יחודשו על שמונה טורבינות המרוחקות מאזור הכפרים ברמת הגולן - ולא בכל הטורבינות שתוכננו לקום.

נזכיר כי לפני כחודשיים הפגינו אלפי דרוזים בכמה מוקדים בגולן ובגליל, על רקע העבודות להקמת טורבינות רוח לייצור אנרגיה באזור מג'דל שברמת הגולן. ההפגנות גלשו לעימותים אלימים במיוחד, במהלכם הוכו שוטרים, יודו אבנים ובקבוקי תבערה ואף נעשה ניסיון לפרוץ לתחנת המשטרה בכפר מסעדה.

אחרי המחאה הודיע השר איתמר בן גביר כי העבודות להקמת הטורבינות לייצור אנרגיה בגולן יימשכו עד ערב חג הקורבן שיחול בשבוע הבא ויימשכו מיד לאחריו. "המשילות חשובה לכולנו, הפרויקט יימשך ומדינת ישראל לא תיכנע בפני מי שזרק בקבוקי תבערה ואבנים וגם השייח מתנגד לזה בצורה חד משמעית", אמר השר לביטחון לאומי בסיום הביקור בג'וליס, בתום פגישה עם השייח מוואפק טריף.

מוקדם יותר הורה השר בן גביר לחדש את העבודות להקמת הטורבינות לייצור אנרגיה, זמן קצר לאחר שהן הופסקו בהנחיית המשטרה. המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי הודיע כי הוא תומך בעצירת העבודות. שבתאי אף הודיע כי ימליץ על כך לראש הממשלה נתניהו - ואכן כך קרה.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד