י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מאבק על חופש הביטוי"

אחרי החרם: ערוץ 14 עושה שרירים מול שטראוס

ערוץ 14 מפרסם הודעה ומצהיר: "כל עוד שטראוס לא תתחייב בפני הציבור כי לא תנצל את כוחה הכלכלי כדי לפגוע בחופש הביטוי של כלל גופי התקשורת בישראל, לא נאפשר לה לפרסם בערוץ 14"

אחרי החרם: ערוץ 14 עושה שרירים מול שטראוס
אולפן ערוץ 14 צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

בעקבות התבטאויות כי חברת שטראוס תחזור ‏בקרוב לפרסם בערוץ 14, בערוץ מפרסמים הבהרה כי לא במהרה יקבלו את שטראוס חזרה לזרועותיהם.

‏"החרם של חברת שטראוס על ערוץ 14 הוא מאבק על חופש הביטוי ‏ולא על תקציבי פרסום", אומרים בערוץ ומוסיפים: "שטראוס ניצלה לרעה את כוחה כמונופול כדי לנסות להחליט בעבור אזרחי ישראל מי ראוי לשדר בטלוויזיה ומילא".

‏עוד נכתב בהצהרה: "ערוץ 14 מחויב לחופש הביטוי ולעצמאות השידורים. לא נאפשר סתימת פיות, ולכן לא נשדר פרסומות של חברות המשתמשות.
‏בכספן כדי להתערב בתוכן השידורים ולהשפיע על אופיים". ודורשים, "מהנהלת שטראוס להפיק לקחים ולהתחייב בי הציבור ‏כי לא תנצל את כוחה הכלכלי כדי לפגוע בחופש הביטוי של כלל גופי. ‏התקשורת בישראל".

‏לסיכום שבים ומצהירים כי "כל עוד הדברים הללו לא ייאמרו בבירור, לא נאפשר לשטראוס. ‏לפרסם בערוץ 14".

כזכור לפני כחודש בעקבות קריאתו של חבר פאנל 'הפטריוטים' עורך הדין ארי שמאי לשחרר את הרוצח יגאל עמיר מהכלא, החליטה שטראוס להפסיק לפרסם את מוצריה בערוץ וזאת למרות שב'ערוץ 14' הגיבו מהר ופיטרו את שמאי תוך הצהרה כי הוא לא יופיע יותר על המרקע.

שטראוס ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד