ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
במהירות של 5000 קמ"ש

מניו יורק ללונדון בשעה וחצי?

נאס"א מכריזה על מטוס על-קולי כמעט פי שניים מהר יותר מהקונקורד. אב הטיפוס של מטוס הנוסעים של נאס"א צפוי לטוס במהירות של 5000 קמ"ש

מניו יורק ללונדון בשעה וחצי?
מטוס קונקורד: אילוסטרציה צילום: Pixabay

נאס"א רוצה לקחת נוסעים מסחריים מניו יורק ללונדון בפחות זמן ממה שנדרש לצפייה בסרט הממוצע בטיסה. סוכנות החלל האמריקאית הודיעה השבוע כי היא בוחנת את 'המקרה העסקי של נסיעות אוויריות על-קוליות של נוסעים'.

המטוס מבטיח מהירויות של בין 1500 ל-3500 קמ"ש, פי שניים מהמהירות המרבית של מטוס קרב F/A-18.

לפי נאס"א, השלב הבא של מחקר הנסיעות האוויריות המהיר שלה נמצא כעת בעיצומו: שני חוזים ל-12 חודשים שהוענקו לבואינג, רולס רויס ​​ואחרות כדי לעזור לזרז את המטוס החדש ולבנות 'מפת דרכים טכנולוגית'.

מוקדם יותר הקיץ, נאס"א השלימה את מטוס הניסוי העל-קולי השקט שלה X-59, שנועד לעמעם את הבומים הקוליים שלו; התוכנית שתשמש השראה לפרויקט הסילון החדש. ה-X-59 אמור לערוך טיסת ניסוי ראשונה מאוחר יותר השנה.

מטוס הנוסעים המהיר ביותר בעולם כיום, הקונקורד מתוצרת צרפת ובריטניה, ביצע את טיסתו המהירה בין ניו יורק ללונדון ב-7 בפברואר 1996, וחצה את האוקיינוס ​​האטלנטי תוך שעתיים 52 דקות ו-59 שניות בלבד.

אבל מטוסי קונקורד יצאו לפנסיה בשנת 2003 בעקבות ירידה בתעשיית התעופה המסחרית וההתרסקות הראשונה אי פעם והיחידה של קונקורד בשנת 2000.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד