כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הצרכן ירוויח

הכללים משתנים: הספקים הקטנים יקודמו על חשבונם של הספקים הגדולים

הממונה על התחרות תפרסם כללים חדשים לסדרנות שיגדילו את המכירות של מוצרי ספקים קטנים ברשתות השיווק | הכללים החדשים יקדמו צמיחה של ספקים "קטנים", על חשבון ספקים גדולים, יגדילו את מגוון המוצרים המוצע לציבור ויעודדו את התחרות במקטע ספקי המזון, לטובת הצרכן

הכללים משתנים: הספקים הקטנים יקודמו על חשבונם של הספקים הגדולים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הממונה על התחרות תפרסם כללים חדשים לסדרנות שיגדילו את המכירות של מוצרי ספקים קטנים ברשתות השיווק: חוק המזון קובע איסור על ספקים גדולים לסדר את מצרכיהם בחנויותיהם של קמעונאים גדולים. לאורך השנים נקבעו כללים שאפשרו את סידור המצרכים על ידי ספקים גדולים אצל קמעונאים גדולים, בכפוף לעמידה בכללים שנקבעו בהם.

ביום 19.2.2023 הודיעה הממונה על התחרות כי בכוונתה לבטל את הכללים המאפשרים כיום סדרנות ספקים גדולים החל מיום 31.12.2023.

בטיוטת הכללים שתפורסם לעיון הציבור יקבעו שני מסלולים, מסלול כללי ומסלול אישי. במסלול הכללי ידרש הקמעונאי שסך המכר של ספקים "קטנים" ברשת יעלה על 55% מכלל המכר ושיעור זה יעלה כל שנה בנקודת אחוז, עד 60%. במסלול האישי יידרש הקמעונאי, כל שנה, להגדיל באופן משמעותי את סך המכר של ספקים "קטנים", ברשת שלו ביחס לשנה הקודמת.

הכללים האמורים יקדמו צמיחה של ספקים "קטנים", על חשבון ספקים גדולים, יגדילו את מגוון המוצרים המוצע לציבור ויעודדו את התחרות במקטע ספקי המזון, לטובת הצרכן.

על מנת להשלים את קביעת הכללים החדשים ולאפשר לשוק המזון תקופת התארגנות מספקת יוארכו הכללים הקיימים בחצי שנה נוספת, עד ליום 31.5.2024.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד