כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מורים סוג ב'"

המורים הודיעו כי שנת הלימודים לא תיפתח

איגוד מורות ומורי היל"ה, הכריז כי הם משביתים את ההכנות לפתיחת הלימודים | המורים מבקשים לעדכן את שכרם שלא שונה בחמש שנים האחרונות

המורים הודיעו כי שנת הלימודים לא תיפתח
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מורים בתכנית הלימודים היל"ה הודיעו כי בכוונתם להשבית את ההכנות לשנת הלימודים החדשה החל מיום ראשון הקרוב. השבתת ההכנות תתקיים ללא הגבלת זמן. לראשונה אי פעם הוגשה עתירה של מורי קבלן נגד משרד החינוך בעקבות תנאי ההעסקה החדשים במכרז החדש. המורים קובלים על סירוב החברה להתחיל משא ומתן על הסכם קיבוצי, זאת חמש שנים מאז עדכון השכר האחרון.

תוכנית היל"ה (השכלת יסוד ולימודי השלמה) פועלת במסגרת תחום קידום נוער באגף לחינוך ילדים ונוער בסיכון של משרד החינוך. במסגרת התוכנית עובדים כ־1300 מורים במסגרת יחידות לקידום נוער ברשויות המקומיות ובמוסדות חסות הנוער, ומיועדת לבני נוער אשר מצויים מחוץ למסגרת החינוך הפורמלית לצורך השלמת השכלתם. במסגרת התוכנית ישנם מספר מסלולי לימוד: מסלולים לקראת קבלת תעודה ל-8 עד 12 שנות לימוד, לתעודת גמר תיכונית ולתעודת בגרות.  

בינתיים, המורים המיוצגים על ידי "כוח לעובדים" הצליחו לרשום הישגים יחסיים. משרד החינוך הקפיא את המכרז, והסעיף החדש במכרז שמתיר להעסיק מורה בתכנית ללא תעודת הוראה, הוסר ממנו.

שירה חייט, מורה בתכנית וחברת ועד באיגוד אמרה כי "מורי התכנית חיים ממכרז למכרז, ובמכרז האחרון ספגנו מכה קשה, שתגרום להרבה מורות ומורים טובים לעזוב. משרד החינוך והזכיינים מבהירים שאנחנו מורים סוג ב'. ההזנחה הזו פוגעת ישירות בתלמידים. אנחנו ההזדמנות האחרונה של התלמידים ובהרבה מקרים גם מצילים חיים של תלמידים, והופכים אותם לאזרחים טובים ותורמים. דווקא לתלמידים כאלו ראוי שיתייחסו בכבוד ויתנו להם ולמורים שלהם יחס שוויוני והגון".

מהחברה למתנ״סים נמסר: "תוכנית היל״ה לחינוך והשכלה עבור נוער מנותק היא אחת התוכניות החשובות והמשמעותיות שהחברה מפעילה, והיא עושה זאת במסירות ובקפידה בחמש השנים האחרונות מכוח מכרז של משרד החינוך. העסקת המורים במסגרת התוכנית לאורך כל שנות הפעילות נעשתה ללא רבב. בהמשך לכך, בחודשים האחרונים מתנהל עם הוועד מו״מ אינטנסיבי אשר מעולם לא הופסק. למרות שתקופת ההפעלה שנקבעה במכרז הנוכחי תגיע לסיומה בקרוב בחרה החברה למתנ"סים מתוך אחריות כלפי התלמידים והמורים כאחד, להמשיך להעסיק את המורים ולהיערך לפתיחת שנת הלימודים הקרובה כסדרה, וזאת עד לסיום הליכי המכרז החדש אותו פרסם המשרד לאחרונה. הכרזת ועד מורי היל״ה על סכסוך עבודה בעיתוי זה נעשתה בחוסר תום לב, מכיוון שגם החברה וגם הוועד עצמו ממתינים למענה משרד החינוך לשאלות הבהרה שהוגשו במסגרת המכרז החדש, אשר יש בהם כדי לשפוך אור ולהשפיע מהותית על נושאים רבים במכרז לרבות ובפרט בקשר לתנאי העסקתם של המורים וזכויותיהם. רק לאחר פרסום המענה יוכלו הצדדים להמשיך ולגבש עמדה בעניין, שכן כל שינוי יחול ממועד תחילת המכרז החדש ואילך".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד