ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
כלב התנפל על מפגינים

מחאות השבת חזרו לבירה: מתמודד נפש הוכה ונעצר

אנשי 'העדה החרדית' חזרו להפגין ברחובות ירושלים נגד פעילות סיעת 'התעוררות' והפעלת תחבורה ציבורית בעיר בשבתות | ההפגנה הסתיימה במעצר אלים של מתמודד נפש שגידף וירק לעבר השוטרים | מקרה אלים אחר נרשם כאשר עוברת אורח שיסתה את כלבה במפגינים 

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: פלאש90

בשעות אחה"צ היום (שבת), אנשי העדה החרדית בירושלים יצאו להפגין בצומת הרחובות הנבאים ודבורה הנביאה, ההפגנה החלה בקריאות 'שבעס' אל עבר רכבים שחלפו בכביש, כאשר בהמשך התלהטו הרחות ומספר נערים אף השליכו מכולות אשפה אל תוך הכביש.

בשבועות האחרונים העדה החרדית (ללא חותם בית הדין י.ל) יצאה בקריאה להפגין ברחוב הנביאים בירושלים, במחאה על תנועת 'התעוררות' שמארגנת נסיעות בשבת מירושלים למקומות בילוי בת"א, וכן מחאה על עבודות הרכבת הכבדה שנעשות לטענתם גם במהלך השבת.

כאמור, גם השבת התקיימה מחאה שכזו, אלא שהפעם היא הידרדרה עד מהרה והפכה לאלימה. הרוחות התלהטו ונרשמו עימותים בין מפגינים לבין השוטרים.

במהלך ההפגנה נרשם מקרה חמור - כאשר אשה חלפה בסמוך למקום ההפגנה עם כלב, ומספר ילדים השמיעו לעברה מילות גנאי, היא בתגובה שיסתה את הכלב במפגינים, ובתיעוד שפורסם נראה שהכלב מבקש להתנפל על אברך ולטענתו הוא אף נשך אותו.

לקראת סוף ההפגנה, נרשם מקרה חמור נוסף, כאשר צעיר בחזות חרדית שמוכר באזור כמתמודד נפש, גידף בצורה קשה את השוטרים ולטענתם אף ירק עליהם. השוטרים בתגובה עצרו אותו באלימות, השכיבו אותו על הקרקע והכו אותו באמצעות אזיקים, גם לאחר שהתושבים הבהירו לשוטרים כי מדובר במתמודד נפש ובחסר ישע.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך הפרת סדר ברחוב הנביאים בירושלים החלו עשרות מוחים לחסום את הכביש למעבר רכבים תוך שהם נוהגים באלימות כשהם מיידים אבנים לעבר משתמשי הדרך. השוטרים נאלצו לפנות את מפירי הסדר על מנת לאפשר לנהגים לעבור. אחד המפגינים התנגד בכוח לבקשת השוטרים לפנות את הכביש, גידף ותקף שוטר תוך שירק עליו ולכן הוחלט על מעצרו. משהתנגד בכוח למעצר, בוצע שימוש בכוח סביר למעצרו".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד