ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
חסרי בושה

גנבים טיפסו לגובה של 2.350 מטרים כדי לשדוד קופת צדקה

גנבים בשוויץ טיפסו על אחד ממסלולי הטיפוס הגבוהים במדינה. הם עלו לגובה של 2,350 על כבלי פלדה צרים כדי לשדוד קופת צדקה. קופסת התרומות נגישה רק למטפסים המנוסים ביותר

גנבים טיפסו לגובה של 2.350 מטרים כדי לשדוד קופת צדקה
הקופסה שנשדדה צילום: viaferrata-leukerbad.ch

גנבים בשוויץ טיפסו על אחד ממסלולי הטיפוס המאתגרים ביותר במדינה. הם עלו לגובה של 2,350 מטרים וחצו גיאיות על כבלי פלדה צרים הכל כדי לשדוד קופת צדקה.

הקופה שייכת למועדון טיפוס מקומי, המקיים את מסלול הטיפוס הארוך ביותר של שוויץ במעבר מסוכן מעל לויקרבאד, עיירת מרחצאות וסקי, השוכנת בדרום מערב שווייץ. קופסת התרומות נגישה רק למטפסים המנוסים ביותר, כך דיווחה רשת BBC.

המסלול, הידוע, מסווג כרמה 5, הקשה ביותר, וכולל טיפוס רציני כמו גם עלייה בסולמות המוברגים אל פני הסלע ומעבר גיאיות על כבלי פלדה צרים.


"איזה מין אנשים אלה?" כתב מועדון הטיפוס בעמוד הפייסבוק שלו. "מישהו גנב את הכסף שנתרם כדי לשמור על המקום" נכתב בפוסט.

אלו שגילו את הגניבה סבורים שהיא תוכננה בקפידה זמן רב מראש. קופסת התרומות נמצאה מרוסקת וריקה. הגנבים היו לא רק מטפסים טובים, אלא היו מצוידים בערכת טיפוס הרים הדרושה, הם לקחו איתם כלים לפרוץ את קופסת התרומות "בכוח גס", הודיע מועדון הטיפוס.

במועדון הטיפוס לא בטוחים כמה כסף בדיוק נגנב; אבל חבר המועדון ומדריך ההרים ריצ'רד ורלן אמר ל-BBC שזה לפחות 400-500 פרנק שוויצרי (450-560 דולר).

שוויץ היא מדינה שבה נעשה שימוש במזומן על בסיס קבוע, והשוויצרים גאים בעבודתם התנדבותית בתחזוקת שבילי הליכה ומסלולי טיפוס. תרומה עבור טיפוס הרים ניתנת בשמחה על ידי חלקים נרחבים מהאוכלוסייה.

נכון לעכשיו, במועדון הטיפוס מקווים שמי שגנב את הכסף יסבול מ"מצפון" ויחזיר אותו בשקט. למועדון יש קצת נחמה, הבוקר, נדבן מקומי שלח 500 פרנק כדי להשלים את התרומות הגנובות.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד