ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
בשל חוב כספי

יהודי עומד מאחורי הודעות אנטישמיות שנכתבו על מסעדה כשרה

גבר יהודי הודה בכתיבת גרפיטי אנטישמי בחזית מסעדה צרפתית כשרה. המשטרה הצרפתית מסרה כי האיש ריסס את הכתובות כי לטענתו בעל המסעדה חייב לו כסף

יהודי עומד מאחורי הודעות אנטישמיות שנכתבו על מסעדה כשרה
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

גבר יהודי בן 74 הודה כי הוא עומד מאחורי הודעות אנטישמיות שנכתבו על מסעדה כשרה בפרבר של פריז. חזית החנות באזור יוקרתי מחוץ לפריז, הייתה מכוסה בוונדליזם שעליו נכתב "יהודי" ו"גנב יהודי" בתחילת השבוע.

ב-19 ביולי, לאחר שהמשטרה עצרה את החשוד הראשון שזוהה במצלמות האבטחה, שר הפנים ג'רלד דרמנין כתב בטוויטר שהוא מזועזע מהכתובות האנטישמיות ה"בלתי נסבלות" והוא בירך את המשטרה על כך ש"כבר עצרה את העבריין לכאורה".

התקשורת הצרפתית דיווחה כי האדם הראשון שנעצר שוחרר מאוחר יותר מחוסר ראיות והמשטרה עצרה לאחר מכן את הגבר היהודי בן ה-74.

בזמן הוונדליזם מנהיגים ממפלגות פוליטיות מכל הקשת גינו את המתקפה, מנהיג המפלגה הסוציאליסטית אמר שזה "מצמרר לראות בעל עסק יהודי נבחר. זו לא גרמניה בשנות ה-30 אלא 2023 בצרפת, עלינו לשמור על ערנות בכל הנוגע לאנטישמיות" כתב.

המשטרה מסרה לתקשורת המקומית כי מבצע ההשחתה הוא הבעלים של השטח המסחרי וכי הוא כעס על מנהל המסעדה כי הוא חייב לו שכירות.

"זה עתה נחשף שהסיסמאות האנטישמיות נכתבו על ידי גבר יהודי בן 74 שאומר שהוא פעל על רקע סכסוך מסחרית", כתב חבר הפרלמנט דיוויד גיראו, "אני מקווה שהטיפשים שהאשימו אותנו מרגישים פטתיים". החשוד שוחרר עם תנאים מגבילים ואסור לו להתקרב לבעל המסעדה, הדיון בעניינו יתקיים בחודש דצמבר הקרוב.

כזכור לפני שבוע דיווחנו כאן ב'בחדרי' על כתובות אנטישמיות שהתגלו על קירות מסעדה כשרה בפרבר לבלואה שמצפון לפריז. בעל המסעדה ציין כי המילה "גנב" והמילה "יהודי" רוססו מספר פעמים על כל חזית המסעדה בצבע שחור.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד