ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
מפעיל תחנת רדיו מתא המאסר

ניאו-נאצי מתמודד על ראשות עיריית אתונה מהכלא

ניאו-נאצי יווני מפורסם מתמודד על ראשות עיריית אתונה - מהכלא. עברו הפלילי לא מונע מהנאצי, שיש לו קעקוע צלב קרס, לרוץ לראשות עיריית אתונה

ניאו-נאצי מתמודד על ראשות עיריית אתונה מהכלא
אילוסטרציה צילום: pexels

איליאס קאסידיאריס יושב בכלא היווני מאז 2021 בשל מעורבותו במפלגת הימין הקיצוני "שחר הזהב". הקבוצה התפרקה לאחר שכמה חברים הורשעו בניהול ארגון פשע הקשור לפשעי שנאה.

אבל זה לא מנע מקסידיאריס, שיש לו קעקוע צלב קרס, לרוץ להיות ראש עיריית אתונה.

ביום שני האחרון, מפלגות שונות ניסו לקדם חוק שפושעים מורשעים כמו קאסידיאריס לא יוכלו להתמודד להתמודד בבחירות. כך דווח ביוון, לא ברור אם הממשלה תקבל את ההצעה.

על פי הדיווחים, קאסידיאריס נשאר דמות פופולרית גם כשהוא מאחורי סורג ובריח, הוא משתמש באופן קבוע בטלפון סלולרי ומפרסם פוסטים ברשתות החברתיות. "הוא אפילו קיבל את ההזדמנות לנהל תוכניות רדיו מהתא שלו והיה יעיל מאוד בשימוש במדיה החברתית כדי לגייס תמיכה בקרב הצעירים", אמר בעבר ראש קבוצה שחוקרת תנועות ימין קיצוניות לתקשורת הבריטית.

לאחר שנאסרה מפלגתו של קאסידיאריס 'שחר זהב', הוא הקים מפלגה חדשה. אבל הפרלמנט אסר על מפלגה זו להשתתף בבחירות ביוני האחרון בשל חשש שקסידיאריס ובוגרי שחר זהב אחרים יוכלו להיכנס שוב לפרלמנט.

קאסידיאריס תמך בשורה של מפלגות ימין קיצוני חדשות מתא הכלא שלו, והן הופיעו בבחירות, וקיבלו למעלה מ-12% מהקולות הלאומיים. אנליסטים אומרים כי התוצאות עשויות לאותת על התעוררות מחודשת של הימין הקיצוני ביוון.

חברי "שחר זהב" מפלגה נגד מהגרים שנוצרה בעקבות המשבר הפיננסי של יוון בתחילת שנות ה-2010 הואשמו בתקיפת מהגרים ומבקרים בשמאל, לפעמים פיזית. החברים הכחישו את התווית הניאו-נאצית, אך מנהיגי הקבוצה שיבחו את הלאומיות של הנאצים, הכחישו לא פעם את השואה וצעדו תחת סמל הדומה לדגל הנאצי.

חברו לשעבר של שחר זהב, יורגוס רופקיאס, קיבל מאסר עולם על רצח פבלוס פיסאס, ראפר אנטי-פאשיסטי, ב-2013.

קאסידיאריס הודה שהוא מכחיש שואה, וחברים אחרים בשחר הזהב כינו את ישראל "אויב נצחי" של יוון והאורתודוקסיה היוונית. קבוצות יהודיות ביוון גינו את מנהיגה לשעבר של שחר זהב על כך שאמר שלא היו תאי גזים באושוויץ.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד