ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"התקוממות של אליטות אשכנזיות"

מאמר בבריטניה: "המפגינים בישראל הם איום האמיתי על הדמוקרטיה שלה"

סופרת, בעלת טור ועיתונאית יהודייה בריטית תומכת בישראל, פרסמה טור נגד המפגינים: "המפגינים של ישראל הם האיום האמיתי על הדמוקרטיה שלה כעת, ההפגנות הן חלק מעלילה מניפולטיבית ואגרסיבית"

מאמר בבריטניה: "המפגינים בישראל הם איום האמיתי על הדמוקרטיה שלה"
הפגנה בתל אביב. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מלאני פיליפס סופרת, מחזאית, בעלת טור ועיתונאית יהודייה בריטית ופרו-ישראלית שמפרסמת כיום מאמרים בטיימס הלונדוני ובג'רוזלם פוסט, פרסמה טור ביקורתי נגד ישראל.

במאמר אותו פרסמה בעיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל' היא כותבת: "המשבר הפוליטי הנוכחי גורם לחרדה חריפה. אבל הסיבה היא לא מה שכל כך הרבה יהודי תפוצות חושבים שהיא. לרובם בבריטניה ובאמריקה אין שמץ של מושג לגבי המורכבות של המשבר הזה, מכיוון שכלי חדשות כמעט ולא נותנים להם מידע שמאתגר דעות קדומות. במקום זאת, קהילות הפזורה בלעו עיוות תקשורתי מצויר. המפגינים הישראלים טוענים שהם מגנים על הדמוקרטיה ומצילים את ישראל מדיקטטורה. למעשה, ההפך הוא המקרה".

היא מציינת כי "יש עילה לביקורת על תוכנית הרפורמה המשפטית. יש גם חששות לגיטימיים מהקצנה של חברי קואליציה מסוימים, והתנהגותם של כמה שרים ופוליטיקאים בליכוד מחפירה".

"עם זאת" היא מציינת "זה מגוחך לטעון שהרפורמות מאיימות על הדמוקרטיה. הן נחוצות כדי לתקן את הדמוקרטיה בישראל. זה התערער מהעדר המוחלט של בדיקות על בית המשפט העליון בישראל, שמשתמש בכוח שרירותי כדי לסכל את יכולת הממשלה למשול. בכל מקרה, הרפורמות רק יחזירו את האיזון בין שופטים לפוליטיקאים שהיה קיים מיום הקמתה של ישראל ב-1948 ועד שבית המשפט העליון תפס את השלטון בשנות התשעים. האג'נדה האמיתית של המפגינים היא להפיל את ממשלת נתניהו. ואכן, יאיר לפיד ואהוד ברק, שני ראשי הממשלה לשעבר שהובילו את ההפגנות, הצהירו שזו המטרה מלכתחילה".

היא מציינת כי משקיעים ישראלים עודדו להעביר כסף מישראל כדי לייצר כאוס פיננסי. "המיליארדר קובי ריכטר, תומך בולט בהפגנות, חזה שהן יורידו את דירוג האשראי של ישראל וייצרו התמוטטות כלכלית כזו שמצביעי נתניהו, שרבים מהם עניים, יסבלו קשות" כתבה.

היא ציינה כי "חיילי מילואים סוחטים את הממשלה בכך שהם מאיימים לסרב לשירות צבאי גם אם המדינה תותקף אם הממשלה לא תנטוש את הרפורמות שלה. כפי שהתפאר אחד מכתבי "הארץ": "הפיכה צבאית מתנהלת בישראל - והיא מוצדקת לחלוטין".

היא מציינת כי "את ההתקוממות הזו עורכים אליטות אשכנזיות, המבקשות לשמור על הכוח שהן מפעילות באמצעות בית המשפט כדי לדחוק לשוליים את המזרחים השמרנים החברתיים והמעמדות הנמוכים".

לסיום היא מציינת כי "הם עוזרים לקדם ולתמוך באיומים, בריונות, הפחדה, הטרדה, רצח אופי, השמצה, בריונות וסחיטה. הם גורמים נזק מכוון לכלכלת ישראל ולביטחונה כדי להשיג את מבוקשם. יתרה מכך, הם טוענים שזה מייצג דמוקרטיה".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד