ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
לא חושש ממשמרות המהפכה

האיראני ששבת רעב 72 ימים: "אני לוקח בחשבון שיחסלו אותי"

עיתונאי בריטי ממוצא איראני ששבת רעב מול משרד החוץ הבריטי בדרישה להכניס את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור נמצא על הכוונת של האיראנים שרוצים לחסלו. בראיון ל'בחדרי חרדים' הוא אומר "אני לוקח בחשבון שינסו לחסל אותי, אבל אני הולך עם האמת שלי"

האיראני ששבת רעב 72 ימים: "אני לוקח בחשבון שיחסלו אותי"
ואדים מחוץ למשרד החוץ הבריטי צילום: באדיבות המצלם

העיתונאי הבריטי - איראני ופעיל זכויות האדם ואהיד בהשתי, שאושפז לפני כחודשיים, לאחר ששבת רעב 72 ימים מול משרד החוץ של בריטניה, כשדרש להכניס את משמרות המהפכה של איראן לרשימת ארגוני הטרור, מספר ל'בחדרי חרדים' על המאבק שלו מול המשטר האיראני והחשש שיחוסל.

מחאתו של בהשתי עוררה סולידריות רבה בקרב הציבור הבריטי וזכתה לגיבוי של יותר מ-120 חברי פרלמנט בריטיים שחתמו על עצומה התומכת בדרישתו. הם הביעו את תמיכתם בבהשתי, והדגישו את אחדות הגדולה כיום בעולם המערבי כנגד המשטר האיראני.

ואהיד בהשתי אומר ל'בחדרי חרדים' על האפשרות שהאיראנים ינסו לחסל אותו: "אני יודע שיש כזאת אפשרות, אני לא חושש מהם אני נלחם בהם כי אני מאמין בדרך הזאת, ואני לוקח בחשבון שהם ינסו לחסל אותי, אבל אני הולך עם האמת שלי". לדבריו, "אני בחרתי להפגין מחוץ למשרד החוץ בלונדון, כי המקום מאוד מאובטח, יש כאן הרבה ביטחון, המון שוטרים אני מרגיש בטוח פה ואני לא מפחד".

ואהיד בהשתי נמלט מאיראן לפני 24 שנים. הוא ישב בכלא פעמיים בגלל פעילות נגד המשטר. "הצלחתי לצאת מאיראן ממש בנס", הוא מספר בריאיון טלפוני ממקום מושבו בלונדון, "חטפו אותי ועצרו אותי בגלל שאני פעלתי נגד המשטר, הצלחתי להגיע לבריטניה ומאז אני בבריטניה וכמובן לא חזרתי לאיראן".

ואהיד שבת רעב לפני מספר חודשים במשך 72 יום בלונדון במחאה נגד הממשלה הבריטית שלא מכניסה את משמרות המהפכה לרשימת אארגוני הטרור. ואהיד אומר כי הוא מאמין שבסוף זה יקרה.

לגבי הסיכוי לנפילת המשטר האיראני אומר ואהיד: "ודאי שהמשטר ייפול, אבל זה הרבה תלוי במערב, המערב חייב להפסיק לדבר עם המשטר, המערב חייב להחרים את המשטר, לא לשתף פעולה בכלל. מה שארה"ב עושה עם המשא ומתן איתם זה טעות, צריך להתעלם מהם ולתת להם להתמוטט לבד, הם שורדים כי משתפים איתם פעולה".

הרב אסמן יחד עם חבר בית הנבחרים הבריטי הלורד סטיוארט פולק מבקרים את ואהיד בבית החולים

והאיד נמצא בקשר טוב עם הקהילות היהודיות בבריטניה שאנשיה תמכו בו מאוד בשביתת הרעב. לדבריו, הרופא שלו אמר לו לא לשבות שוב רעב בחודשים הקרובים בגלל מצבו הבריאותי.

בזמן שאושפז בבית החולים אחרי ההתמוטטות הוא זכה לביקור של הרב הראשי לאוקראינה הרב משה ראובן אסמן. ואהיד אומר כי הוא רוצה לבוא לביקור בישראל וזה יקרה מתישהו, "זה בתוכניות שלי" הוא אומר.

הרב אסמן הגיע לבקרו בחודש מאי האחרון יחד עם חבר בית הנבחרים הבריטי הלורד סטיוארט פולק, השניים ביקרו אותו בבית החולים לאחר שביתת רעב בת 72 יום מול משרד החוץ של בריטניה, בשל דרישתו להכניס את משמרות המהפכה האסלאמית של איראן לרשימת ארגוני הטרור.

לגבי האפשרות שישראל תתקוף באיראן את מתקני הגרעין אומר ואהיד: "אם איראן תגיע לקו האדום לישראל לא תהיה ברירה, אבל אני הייתי רוצה שהמשטר יתמוטט וכך סכנת הגרעין תיפסק, עדיף איראן נקיה מגרעין על ידי התמוטטות המשטר, ולא דרך תקיפה, כי תקיפה ישראלית באיראן היא דבר לא פשוט בכלל".

לדבריו המערב לא לוחץ על איראן מספיק: "אנחנו רואים את ההתנהלות של הנביא ביידן עם הכסף שהוא מעביר לאיראן ואת חילופי האסירים שהוא מקדם, איראן סוחטת את העולם ותמשיך לעשות זאת, במקום להתעלם ממנה ולבודד אותה, מקיימים איתה משא ומתן".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד