כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הבדיקה העלתה

בנימין: גנץ מוביל בסקרים. המתחרה הציג סקר מזוייף?

סקר שהפיץ המועמד לראשות מועצת בנימין קובי אלירז מעלה תהיות בקרב התושבים | "הסקרים נותנים ניצחון משמעותי לגנץ", כך העלתה בדיקה של כתב 'ישראל היום' | אלירז: "תמיד הייתי איש של אמת ומעולם לא סטיתי מדרך זו"

בנימין: גנץ מוביל בסקרים. המתחרה הציג סקר מזוייף?
המודעות שפורסמו בבנימין צילום: מתוך טוויטר

בסוף השבוע נשלחו מסרונים לתושבי בנימין מטעם המועמד קובי אלירז, ובהם נכתב כי סקר שבוצע בקרב התושבים מציג שוויון בינו לבין ראש המועצה המכהן ישראל גנץ. גם בלוחות המודעות ביישובים נתלו מודעות עם תוצאות הסקר. אלא, שעל פי בדיקת העיתונאי חנן גרינווד מ'ישראל היום', הסקר שהוצג אינו נכון ומייצר מניפולציה בתוצאות.

"באמת יש שוויון בין ישראל גנץ לקובי אלירז? התשובה היא לא" קבע גרינווד והסביר: "בימים האחרונים התפרסם סקר 'דרמטי' בהודעות לכל תושבי בנימין שמלווה כעת גם בקמפיין, וטוען שאלירז וגנץ נמצאים בשוויון. ובכן, לא. מבדיקה (מקיפה להחריד) מדובר בנתון אחד מתוך סקר גדול של רפי סמית, שבו נבדקו רק תושבי בנימין בעלי דעה - שמכירים את אלירז. רק שליש מהמצביעים מכירים על פי הסקרים את אלירז, וגם בהם - מדובר על שוויון תאורטי".

גרינווד שנחשף לתוצאות הסקרים כתב: "סקרים בקרב בעלי הדעה מצביעים כרגע על ניצחון משמעותי של גנץ, אבל יש עוד חודשיים לבחירות. תצביעו למי שתצביעו, אבל ראוי שהנתונים יהיו שקופים ומלאים, בלי כוכביות".

ישראל גנץ אומר בתגובה כי אין בכוונתו לפנות לוועדת הבחירות בתלונה: "מי שחושב שאפשר להיבחר לראשות המועצה בשקר, זו בעיה שלו. אני לא עוסק בפניות משפטיות. יש לי הרבה עבודה במועצה".

בתגובה לדברים, המועמד קובי אלירז כתב לתומכיו: "חברים יקרים, שבוע טוב. אני רואה תגובות ושאלות רבות לאחר פרסום הסקר מצד אחד והציוץ מצד שני. לפני כשבועיים ישראל גנץ פרסם סקר בו הציג תמיכה של 77% מקרב בעלי הדעה. בסקר מקביל שאנחנו קיימנו מקרב בעלי הדעה שמכירים את שנינו, שהינם כרגע 30%, קיבלנו כמעט שיוויון. 40% לעומת 38%. תוצאה מדהימה שמשקפת את ההערכה המדהימה שאני מקבל מכולכם".

"כאשר בודקים את כלל התושבים", הוסיף אלירז, "לא רק בעלי הדעה, לישראל יש כ-40% תמיכה. אני עומד על 28% תמיכה (התחלתי ב- 13%, ולו היו טרום התחלת הקמפיין 43% תמיכה), כרגע יש כ-30% שעדיין לא החליטו (מספר עצום). לצערי, הסקר המניפולטיבי שישראל הציג הוא פונקציה של התומכים בו וסוג של תכלול של אלו שלא קיבלו החלטה שהביא אותו לתוצאה הלא רצינית הזו, ובוודאי שזה פחות אמין מהסקר שמראה שמבין בעלי הדעה שמכירים את שנינו הגענו כמעט לשיוויון".

"חברות וחברים, הבחירות הללו יהיו צמודות ויוכרעו על קולות בודדים. תמיד הייתי איש של אמת ומעולם לא סטיתי מדרך זו. סומך עליכם שביחד נביא את הנצחון", סיים אלירז את דבריו.

 

 

בחירות מקומיות 2023 בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד