כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
יצא המרצע מן השק

המשנה ליועמ"שית נגד יו"ר ועדת פגסוס: "התבטא בתיקי נתניהו"

במהלך הדיון בממשלה על הקמת ועדת הבדיקה לפגסוס תהה השר לוין: : "בראש הוועדה עומד סגן נשיא בימ״ש מחוזי, אדם מקצועי - אתם לא סומכים עליו?". לימין השיב: "זה שופט שהתבטא בנושא תיקי נתניהו"

המשנה ליועמ"שית נגד יו"ר ועדת פגסוס: "התבטא בתיקי נתניהו"
עו"ד גיל לימון צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

במהלך הדיון בממשלה על הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית לטיפול ברוגלות תהה השר לוין בפני המשנה ליעמ"שית גיל לימון מדוע הוא מתנגד לוועדה מקצועית שבראשה עומד שופט ולימון השיב שהסיבה היא מפני שהוא "התבטא בתיקי נתניהו".

על פי דיווח של הכתב הפוליטי של ערוץ 14, מוטי קסטל, לוין הטיח במהלך הדיון בממשלה: "בראש הוועדה עומד סגן נשיא בימ״ש מחוזי, אדם מקצועי - אתם לא סומכים עליו? הוא ישבש הליכים? הוא לא מספיק טוב?".

לימון השיב: "כן, אבל זה שופט שהתבטא בנושא תיקי נתניהו".

כזכור, הממשלה אישרה בישיבתה השבועית את ההחלטה על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת פגסוס, שתבחן את השימוש שעשתה המשטרה בתוכנות רוגלה ומעקב אחר אזרחים ונושאי משרה.

ועדת הבדיקה, שהוקמה בהתאם להצעתו של סגן רה״מ ושר המשפטים לוין, קיבלה באישור הממשלה סמכויות חקירה, ותוסמך לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה.

בראשות הוועדה יעמוד משה דרורי, שופט המחוזי לשעבר אשר נחשב לתומך של הרפורמה המשפטית ובעבר העביר ביקורת על חקירות ראש הממשלה. לצדו, יהיו שני חברים נוספים בוועדה - הסנגורית הציבורית הארצית לשעבר ענבל רובינשטיין ובכיר השב"כ לשעבר, שלום בן חנן.

את הדיון בממשלה ניהל סגן ראש ושר המשפטים יריב לוין לאחר שראש הממשלה נתניהו עזב את הדיון בשל ניגוד עניינים. 

בנימין נתניהו פגסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד