ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
האשמת נתניהו וגלנט

נחשפת המעורבות האיראנית במימון והוצאה של טרור בשטח ישראל

בסוף החודש הקודם הצליחו כוחות צה"ל ומשמר הגבול לסכל הברחת אמל"ח חריגה בגבול ירדן, בניגוד להברחות קודמות של תחמושת וכלי ירייה, הפעם מדובר בניסיון חריג. ניתן להניח שמדובר בהברחה של מטעני חבלה עם חומר נפץ תקני שמקורם ככל הנראה באיראן | כל הפרטים

נחשפת המעורבות האיראנית במימון והוצאה של טרור בשטח ישראל
גבול ירדן צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט האשימו את איראן באחריות לגל הטרור הנוכחי בגדה, נחשפת המעורבות האיראנית במימון והוצאה של טרור בשטח ישראל. הערב (ראשון) פורסם לראשונה ב'כאן 11' כי ההברחה החריגה מירדן לישראל, שסוכלה בחודש שעבר, כללה מטעני חבלה שמקורם באיראן.

על פי הפרסום, בסוף חודש יולי הצליחו כוחות צה"ל ומשמר הגבול לסכל הברחת אמל"ח חריגה בגבול ירדן, סמוך לקיבוץ אשדות יעקב בבקעת הירדן. בניגוד להברחות קודמות של תחמושת וכלי ירייה, הפעם מדובר בניסיון חריג. ניתן להניח שמדובר בהברחה של מטעני חבלה עם חומר נפץ תקני שמקורם ככל הנראה באיראן. על פי הערכות המטענים היו אמורים להגיע מירדן לתחומי מדינת ישראל ומשם להגיע לארגוני טרור ביהודה ושומרון כדי לשמש לפיגועים נגד אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל.

בגלל מאפייני המטענים, חקירת ההברחה הוטלה על שב"כ. בחקירה התחקו גורמי הביטחון אחר נתיב ההברחה, כדי להבין אם המטענים הגיעו דרך ציר הברחה של חיזבאללה ומליציות שיעיות דרך לבנון וסוריה, או הוברחו ישירות מאיראן דרך עיראק. בסוף השבוע חשף שב"כ כי משפחות פשע במגזר הערבי מכפר קאסם ולוד היו בקשר עם חיזבאללה והשיגו דרך ארגון הטרור השיעי מטענים שיוצרו באיראן לצרכים פליליים.

לאחר הפיגוע בדרום הר חברון שבו נרצחה בת שבע נגרי הי"ד האשימו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט את איראן במימון והכוונת הטרור ביהודה ושומרון. "אנחנו נמצאים בעיצומה של מתקפת טרור. מתקפת הטרור הזו, מעודדת, מכוונת וממומנת על ידי איראן וגרורותיה", אמר נתניהו בזירת הפיגוע. "חלק ניכר מגל הטרור הזה בא כתוצאה מהכוונה חיצונית. אנחנו מפעילים אמצעים ונפעיל אמצעים נוספים, הן התקפיים והן הגנתיים, כדי לבוא חשבון עם המרצחים ולבוא חשבון גם עם המשלחים שלהם, מקרוב ומרחוק".

סיכול הברחה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד