י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
סערת התקציבים

צעקות בישיבה הממשלה: "אתה מדבר שטויות"

במהלך ישיבת הממשלה נרשם עימות סוער במיוחד אודות הקפאת התקציבים לרשויות הערביות. השר קיש הטיח בסמוטריץ': "אתה מרסק את החברה הערבית". סמוטריץ' השיב: "אתה לא מבין כלום, אתה מדבר שטויות"

צעקות בישיבה הממשלה: "אתה מדבר שטויות"
השרים בצלאל סמוטריץ ויואב קיש צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

דיון סוער נערך היום (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה סביב התקציבים לרשויות הערביות, כך פורסם ב'חדשות 12'. שר החינוך יואב קיש הטיח בשר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אתה מרסק את החברה הערבית". סמוטריץ' השיב: "אתה לא מבין כלום, אתה מדבר שטויות. יש קמפיין על הראש שלי, שרים שלא מבינים את האירוע. תתקשרו, תלמדו את האירוע". קיש השיב: "תעביר את ה-200 מיליון ואת השאר אחרי".

מאוחר יותר פנה נתניהו לסמוטריץ': "אי אפשר לנהל ככה ישיבות עם צעקות, אני רק מבקש שכל זה ינוהל מהר". סמוטריץ' השיב: "אז אתם רוצים שנעשה את מה שעשו בנט ולפיד עם מנסור עבאס?".

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן העירה: "אני לא מעבירה שקל לחברה העברית שמנהלים קרטלים. את העולם הזה צריך לעצור". שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן אמרה: "צריך לדבר לבייס היהודי". נתניהו קטע אותה ואמר: "אני לא מדבר עכשיו לבייסים, יש דחיפות שאין להתעלם ממנה. צריך לאמץ את ההצעה של שר האומר, תביאו לנו הצעה וניישם תחת בקרה".

נזכיר כי אמש דווח שאחרי ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' סירב להעביר את התקציבים לרשויות ערביות, בממשלה מקדמים תוכנית לסיווג הרשויות לפי רמת איום. המטרה: לחלק את הכספים בהתאם.

התוכנית קיבלה את אישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל פיה רשויות יסווגו על פי רמזור: רשות ירוקה - תתוקצב כרגיל, רשות צהובה - תתוקצב בהתאם לפיקוח, ורשות אדומה - הכסף יוקפא עד מציאת מנגנון שיבטיח מניעת זליגת הכסף לגורמי פשיעה.

מי שאמורים לספק את הרשימה הם משרד הפנים, המשטרה ושב"כ. התוכנית עלתה כיוזמה בישיבות הממשלה האחרונות על ידי השר האחראי על התקציבים בחברה הערבית עמיחי שיקלי.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד