ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024
השרה הושעתה

זעמו על הפגישה: צפו במפגינים מבעירים צמיגים ושורפים דגל ישראל

אחרי הפרסומים בעולם הערבי על פגישת שר החוץ אלי כהן עם שרת החוץ של לוב, מפגינים בלוב הבעירו צמיגים ושרפו את דגל ישראל. בשבוע שעבר שר החוץ אלי כהן נפגש ברומא עם שרת החוץ של לוב, המייצגת את ממשלת ההסכמה בלוב

זעמו על הפגישה: צפו במפגינים מבעירים צמיגים ושורפים דגל ישראל
שורפים את דגל ישראל צילום: צילום מסך

‏מפלגת "הצדק והבנייה" בלוב (דמוי האחים המוסלמים) גינתה בחריפות את פגישת שרת החוץ הלובית אל-מנקוש עם שר החוץ הישראלי, אלי כהן, ודורשת לפטר אותה. בנוסף מפגינים שרפו את דגל ישראל בעיר א-זאוויה, במערב לוב, כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

שורפים דגלי ישראל בלוב

רועי קייס מציין כי כידוע לוב מאז הפלתו של השליט קדאפי, הפכה למדינה משוסעת ומחולקת לכמה אזורי שליטה. "על הנייר יש ממשלת אחדות לאומית, אבל מן הסתם כל אחד מושך לכיוון שלו. בטריפולי במזרח יש את ראש הממשלה עבד אל-חמיד א-דביבה ואילו במערב יש את הגנרל ח'ליפה חפתר, שכבר פורסם בעבר על קשריו עם ישראל".

ראש מועצת המדינה העליונה של לוב לשעבר, חאלד אל-מישרי, אמר כי פגישתה של שרת החוץ נגלה אל-מנקוש עם מקבילה הישראלי ברומא "חצתה קווים אדומים דתיים ולאומיים, וקרא להפיל את הממשלה".

סוכנות הידיעות הלובית פרסמה, כי המועצה הנשיאותית ביקשה הבהרות מראש ממשלת האחדות הלאומית, עבד אל חמיד א-דבייבה לגבי הדיווחים בתקשורת על פגישתה של שרת החוץ הלובית עם שר החוץ הישראלי ברומא.

כלי תקשורת בלוב ציטטו מקור המקורב למועצת הנשיאות שאמר: "למועצה נודע על פגישתה של שרת החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של ממשלת האחדות הלאומית, עם שר החוץ הישראלי אלי כהן ברומא בשבוע שעבר".

גם מפלגת "הצדק והבנייה" הלובית פרסמה אתמול גינוי חריף על הפגישה ודרשה מראש הממשלה "לפטר לאלתר את שרת החוץ מתפקידה בשל פגישה חשודה זו". בהצהרה נאמר כי "צעד זה פוגעני ברגשותיהם של כל הלובים ודורש הבהרה מלאה", והודגש כי "צעד מסוכן זה מייצג קו אדום שאסור לגעת בו".

ואכן הלחץ עשה את שלו, שרת החוץ הלובית הושעתה מתפקידה. ראש הממשלה עבד אל-חמיד א-דבייבה מינה אתמול ממלא מקום את אחד השרים בממשלה, עד שיתבהרו העניינים.

גם משרד החוץ של לוב פרסם הודעה בה הכחיש כל פגישה רשמית - זמן קצר לאחר שמשרד החוץ הישראלי פרסם הודעה לעיתונות על הפגישה. משרד החוץ הלובי גם מסר כי "מה שקרה ברומא היה פגישה סתמית ולא רשמית במהלך פגישה עם שר החוץ האיטלקי, והיא לא כללה דיונים, הסכמים או התייעצויות".

כזכור כפי שדיווחנו שר החוץ אלי כהן נפגש בשבוע שעבר ברומא עם שרת החוץ של לוב, נג'לא אלמנקוש, המייצגת את ממשלת ההסכמה בלוב. מדובר בפגישה ראשונה אי פעם בין שרי החוץ של שתי המדינות.

בפגישה דנו השרים בקשרים ההיסטוריים בין העמים, המורשת של יהודי לוב, ובאפשרות לשיתוף פעולה בין המדינות וסיוע ישראלי בנושאים הומניטריים, חקלאות, ניהול מים ועוד.

שר החוץ אלי כהן אמר: "הפגישה ההיסטורית עם שרת החוץ של לוב, נג'לא אלמנקוש, היא צעד ראשון בקשר בין ישראל ללוב. גודלה ומיקומה האסטרטגי של לוב מעניקים לקשרים איתה חשיבות עצומה ופוטנציאל עצום עבור מדינת ישראל".

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד