ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
קרא למודל ישראלי

זלנסקי: "בעלות הברית לא יתמכו אם נילחם בתוך רוסיה"

הנשיא זלנסקי אמר אתמול כי "בעלות הברית לא יתמכו באוקראינה אם נעביר את הפעולות שלנו לתוך רוסיה". נשיא אוקראינה אמר גם שהוא רוצה לקיים בחירות בשנה הבאה, אבל הן אפשריות רק אם בעלות הברית ישתתפו בהוצאות

זלנסקי: "בעלות הברית לא יתמכו אם נילחם בתוך רוסיה"
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי אמר אתמול כי הקואליציה המסייעת למאבקה של אוקראינה בפלישה של מוסקבה לא תתמוך בקייב אם אוקראינה תעביר את הלחימה לשטח רוסי.

"אני מאמין שזהו סיכון גדול, בהחלט נישאר לבד", אמר בראיון לתקשורת במדינה, אחרי שנשאל האם הגיע הזמן לעבור להילחם על אדמת רוסיה. זלנסקי אמר כי המאבק של אוקראינה להשיב לעצמה את השטח שלה זכה לסיוע מבעלות בריתה.

האחריות של אוקראינה בשדה הקרב "היא תמיד דו-צדדית", אמר זלנסקי, והוסיף כי שותפים בינלאומיים הם חלק מכל ניצחון. זלנסקי אמר גם שהוא מאמין שאפשר "לדחוף לפירוז רוסיה" באי קרים באמצעים פוליטיים.

נשיא אוקראינה אמר גם שהוא רוצה לקיים בחירות בשנה הבאה, אבל הן אפשריות רק אם בעלות הברית ישתתפו בהוצאות.

לא ניתן לקיים בחירות על פי חוק צבאי בגלל מצב חירום, אך הנשיא אמר כי הוא ידחוף לשינוי חקיקה אם בעלות הברית יקימו מערכות הצבעה לפליטים ומשקיפים יהיו נוכחים.

"אבל ללא תמיכה בינלאומית", הוא אמר, הוא לא יכול להצדיק הוצאת כספים על בחירות בזמן שאפשר להוציא על המאמץ המלחמתי.

"הייתי רוצה לקיים בחירות, בכנות", אמר זלנסקי לתקשורת בארצו. "אבל אני לא אקח כסף מנשק ואקצה אותו לבחירות, זה נקבע בחוק. אבל אם תיתנו לי את התמיכה הכספית הזו ואם חברי הפרלמנט יבינו שצריך לעשות את זה, אז נשנה את החקיקה במהירות".

דבריו הגיעו לאחר שהסנאטור האמריקני לינדזי גרהם אמר שאוקראינה חייבת לקיים בחירות "גם בזמן שהיא מותקפת".

זלנסקי גם קרא לנהל את אסטרטגיית רכש הנשק של אוקראינה לזו של ישראל עם ארה"ב, זלנסקי הזכיר כי ההסכם עם ארצות הברית יכול להיות דומה למודל הישראלי של ערבויות ביטחוניות מהאמריקאים. "מארה"ב כנראה יהיה לנו נשק, טכנולוגיות, אימונים, כספים, זה נראה מודל ישראלי, אבל יש לנו מדינה אחרת ואויב אחר", הסביר הנשיא.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד