כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פירצה קוראת לגנב

לא רק בניו יורק: עיר אמריקאית נוספת תובעת את יונדאי וקיה

בארצות הברית, כך מתברר, קל מאוד לגנוב מכוניות של יונדאי וקיה באמצעות שיטת גניבה שבני נוער מפיצים ברשתות החברתיות. ערים בארה"ב החלו לתבוע את יצרניות הרכב הקוריאניות חודשים ספורים בלבד אחרי שניו יורק עשתה זאת

לא רק בניו יורק: עיר אמריקאית נוספת תובעת את יונדאי וקיה
יונדאי סונטה צילום: יונדאי

מכת הגניבות של מכוניות יונדאי וקיה בארצות הברית גורמת לערים נוספות לתבוע את יצרניות הרכב הקוריאניות. חודשים ספורים בלבד אחרי שעיריית ניו יורק הודיעה כי היא תובעת את קיה יונדאי, מגיע גם תורה של שיקגו.

למי שאינו זוכר, בארצות הברית, כך מתברר, קל מאוד "לסחוב" מכוניות של יונדאי וקיה באמצעות שיטת גניבה שבני נוער מפיצים ברשתות החברתיות אשר מאפשרת להם לסחוב את המכונית ששווה עשרות אלפי דולרים תוך כמה דקות.

ניחא גנבי רכב "מקצועיים" שלוקחים את המכונית כדי לסחור בחלקים שלה, בני הנוער שגילם הוא פחות מ 18 לוקחים את המכונית כדי לנסוע במהירות מופרזת ולעשות "חראקות"- וזה מה שמטריד את העיריות בארצות הברית.

לכן כעת גם עיריית שיקגו הגישה תביעה נגד יונדאי ונגד קיה בטענה שאלה לא ציידו דגמים מסוימים של היצרניות הקוריאניות במערכות אימובילייזר אשר מסוגלות לנטרל את פעולת הרכב במקרה גניבה. לפי לשון התביעה יונדאי וקיה הן האחראיות ל"עליה חדה בגניבות רכב, נהיגה פרועה, נזק לרכוש ומגוון רחב של פשעים אלימים בשיקאגו".

המספרים שעיריית שיקגו הציגה בתביעה הם משמעותיים: במחצית השניה של השנה שעברה נגנבו בשיקגו 8,350 מכוניות יונדאי וקיה לעומת פחות מ-500 מכוניות יונדאי וקיה שנגנבו בעיר במחצית הראשונה של השנה שעברה, לפני שבני הנוער גילו כיצד ניתן לגנוב את המכוניות.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד