ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הקונספירציות בעיצומן

עיתון רוסי: "זלנסקי היהודי שולח אוקראינים למות כדי לנקום בפוגרומים"

עיתון רוסי טוען כי "זלנסקי" היהודי שולח אוקראינים למות כדי לנקום בפוגרומים נגד יהודים. תיאוריית הקונספירציה פורסמה בשופר המפלגה הקומוניסטית

עיתון רוסי: "זלנסקי היהודי שולח אוקראינים למות כדי לנקום בפוגרומים"
עיתונאים חרדים במפגש עם דוברו של זלנסקי צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

עיתון רוסי שהיה פעם שופר המפלגה הקומוניסטית בברית המועצות לשעבר, פרסם מאמר דעה בו נטען כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי גורם לאוקראינים למות במלחמה עם רוסיה כנקמה על פוגרומים אנטישמיים שבוצעו על ידי לא-יהודים בני ארצו בעבר הרחוק. "ייתכן שיחסו צמא הדם של זלנסקי כלפי בני עמו קשור בכמה טיעונים אישיים מאוד", כתב.

תיאוריית הקונספירציה, שהיא מופרכת בצורה יוצאת דופן אפילו עבור פראבדה, הופיעה באתר האינטרנט של העיתון תחת הכותרת "וולודימיר זלנסקי נוקם בעמו על פוגרומים יהודיים".

הכותב, סרגיי פרולוב, תורם של פראבדה ולשעבר עורך במגוון שופרות המשטר תהה מדוע "הנשיא היהודי זלנסקי וצוותו היהודי הפך לפתע חדור בתשוקה שלא נשמעה בעבר באוקראינה".

הוא כתב: "לפני יותר מחודשיים החלה המתקפה ה"מיוחלת" והמפורסמת של הצבא האוקראיני על עמדות הכוחות המזוינים הרוסים. כל הזמן הזה, כל מיני ערוצי הפצת מידע הפיקו סרטונים מתמידים על "פריצת הדרך" וכל סרטון חדש מעלה שאלה אובססיבית של מומחים ומשתמשי אינטרנט רגילים: למה האוקראינים לא דואגים לחיילים שלהם?".

פרולוב התייחס למה שתיאר כמספר הרוגים מופרז בקרב חיילים ואזרחים אוקראינים כתוצאה מהמלחמה עם רוסיה. אך מסתבר כי הוא פרסם נתונים לא נכונים. מספר ההרוגים והפצועים בקרב חיילים רוסים, מתקרב ל-300,000. המספר כולל עד 120,000 הרוגים ו-170,000 עד 180,000 חיילים פצועים. המספרים הרוסיים מדהימים. הפקידים האמריקאים מעריכים כי קרוב ל-70,000 הרוגים ו-100,000 עד 120,000 פצועים בקרב צבא אוקראינה. כך שהרוגים רוסים כמעט כפול מהאוקראינים.

הוא כתב שהוא לא רוצה "לרדת לתיאוריות קונספירציה", אבל "ייתכן בהחלט שיש אסטרטגיה בסיסית להרוג כמה שיותר אוקראיניים שלדעת זלנסקי אחראית לזוועות העבר".
חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד