כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
גרמו לחסימה בעורק הראשי

גבר במצב קשה מאוד בגלל סטרואידים לניפוח שרירים

רופאים נאבקים על חייו של גבר בן 32, שמאושפז במחלקת טיפול נמרץ לאחר שלקח סטרואידים לניפוח השרירים. מנהל מחלקת נוירוכירורגיה: "ב-40 שנותיי במקצוע לא ראיתי דבר כזה"

גבר במצב קשה מאוד בגלל סטרואידים לניפוח שרירים
אימון במכון כושר בצל הקורונה צילום: Yossi Aloni/Flash90

גבר בן 32 מאושפז במצב קשה מאוד במרכז הרפואי לגליל בנהריה, לאחר שלקח סטרואידים לניפוח השרירים. הרופאים נלחמים על חייו ואומרים כי הסטרואידים גרמו לחסימה בעורק הראשי שמוביל דם למוח. כך דיווח יאיר קראוס באתר Ynet.

על פי הדיווח, המטופל נמצא בתרדמת במחלקת טיפול נמרץ נוירוכירורגי וסובל כנראה מנזק מוחי נרחב ומסכן חיים. "הצעיר הגיע אלינו מחוסר הכרה ופעלנו למזער את הנזקים ולפתוח את החסימות בעורק שמזין את גזע המוח ולשחזר את זרימת הדם" אמר פרופ' ז'אן סוסטיאל, מנהל מחלקת נוירוכירורגיה במרכז הרפואי לגליל ל-Ynet. "לצערנו, הנזק שהספיק להיווצר הוא כבר חסר תקנה ואנחנו מקווים שנשארה מספיק רקמה תקינה כדי שתהיה לו הזדמנות להחלמה ולשיקום בגילו הצעיר. כעת מצבו עדיין קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו".

"אני כבר 40 שנה מטפל ברפואה נוירוכירורגית ולא ראיתי כזה דבר", הוסיף פרופ' סוסטיאל. הוא התריע כי עבודת פיתוח גוף מאומצת, גם ללא נטילת סטרואידים סינתטיים וללא פיקוח רפואי, עלולה להביא לסיבוכים רבים.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד