ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הסחר בילדים

נחטף בלידה ונפגש עם אימו בפעם הראשונה אחרי 42 שנים

גבר אמריקאי שנגנב בלידה פגש את אימו הצ'יליאנית בפעם הראשונה מזה 42 שנים. הגבר מווירג'יניה זכה לחבק את אמו יולדתו בפעם הראשונה במהלך מפגש משפחתי מיוחל בוולדיביה, צ'ילה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

לפני 42 שנה, עובדי בית חולים בצ'ילה גנבו את בנה של מריה אנג'ליקה גונזלס מזרועותיה מיד לאחר הלידה ואחר כך אמרו לה שהוא מת. לאחרונה היא פגשה אותו פנים אל פנים בביתה בוולדיביה, צ'ילה. הגבר האמריקאי ג'ימי ליפרט תיידן התחבק עם אימו בדמעות.

"זה הוציא ממני את המפרשים, נחנקתי מהכובד של הרגע הזה", אמר תיידן לסוכנות הידיעות AP לאחר המפגש. "איך מחבקים מישהו בצורה שמפצה על 42 שנים של חוסר חיבוקים?".

מסעו למציאת משפחתו שמעולם לא הכיר החל באפריל האחרון לאחר שקרא ידיעות על ילידי צ'ילה מאומצים שהתאחדו עם קרוביהם בעזרת עמותה צ'יליאנית Nos Buscamos.

הארגון מצא כי תיידן נולד כפג בבית חולים בסנטיאגו, בירת צ'ילה, והוכנס לאינקובטור. גונזלס היה צריך לעזוב את בית החולים, אך כשאימו חזרה לקחת את תינוקה, נאמר לה שהוא מת וגופתו נקברה, (מזכיר את ילדי תימן? י.פ).

"ממסמכי האימוץ עולה שאין לי קרובי משפחה חיים. אבל למדתי בחודשים האחרונים שיש לי אמא ויש לי ארבעה אחים ואחות", אמר תיידן בראיון מאשבורן, וירג'יניה, שם הוא עובד כסנגור ציבורי. לדבריו, מדובר במקרה של "אימוץ מזויף".

בארגון 'נוס בוסקמוס' מעריכים שעשרות אלפי תינוקות נלקחו ממשפחות צ'ילה בשנות ה-70 וה-80, בהתבסס על דו"ח של החקירות של צ'ילה שסקר את מסמכי הלידה של ילדים צ'יליאנים שעזבו את המדינה ולא חזרו.

"הסיפור האמיתי היה שהילדים האלה נגנבו ממשפחות עניות, נשים עניות שלא ידעו איך להגן על עצמם", אמר קונסטנצה דל ריו, מייסד ומנהל הארגון.

הסחר בילדים התרחש במקביל להפרות רבות של זכויות אדם שהתרחשו במהלך 17 שנות שלטונו של הגנרל אוגוסטו פינושה, שב-11 בספטמבר 1973 הוביל הפיכה בצ'ילה להפלת הנשיא סלבדור אלנדה. במהלך שלטון הדיקטטורה נהרגו מעל 3.000 בני אדם, כך על פי נתוני הממשלות בצ'ילה, ועוד עשרות אלפים עונו או נכלאו מסיבות פוליטיות.

במהלך תשע השנים האחרונות, הארגון קישר 450 אנשים מאומצים למשפחותיהם.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד