י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הממצאים הועברו לפרקליטות

איש הנדל"ן הונה משקיעים בעשרות מיליוני שקלים

מחלקת חקירות של הרשות לניירות ערך השלימה את החקירה נגד מנכ"ל 'יעדים נדל"ן', מוטי אברג'יל במסגרתה עלה כי הונה משקיעים בסכום כולל של 57 מיליון שקלים

איש הנדל"ן הונה משקיעים בעשרות מיליוני שקלים
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

מחלקת חקירות של רשות ניירות ערך השלימה את החקירה בתיק יעדים נגד מוטי אברג'יל והעבירה את ממצאיה לפרקליטות. מתיק החקירה עולה החשד כי אברג'יל הונה משקיעים בסכום של 57 מיליון שקלים. מוטי אברג'יל, הבעלים של קבוצת יעדים נדל"ן, כוללת מספר חברות פרטיות בבעלותו בהן חברת יעדים המרכז לקורסים בע"מ אשר באמצעותן בוצעו, על פי החשד, המעשים המפורטים להלן.

ממצאי החקירה העלו חשד לפיו בין השנים 2018-2022 נטל אברג'יל, באמצעות חברות מקבוצת יעדים, הלוואות מ-224 משקיעים בסכום כולל של כ-57 מיליון שקלים, שלא באמצעות תשקיף ותוך הצגת מצגי שווא.

עוד עלה כי אברג'יל השתמש בכספי החברה לשימושיו האישיים וזאת תוך ערבובי כספים בין החשבונות השונים שבשליטתו לרבות אלו הפרטיים, וכלה בפירעון חובות כלפי מלווים ותיקים - פרקטיקה הידועה כ-"הונאת פונזי". גיוס הכספים האמור נעשה על-פי החשד, באמצעות פרסומים ברשתות החברתיות, פניות טלפוניות ופגישות שנערכו במשרדי החברה.

הפרסומים כללו פרטים רבים כגון מידע פיננסי לרבות תשואות בטוחות, שפורסמו בין היתר על ידי החשוד בחשבון הפייסבוק שלו אשר היה חשוף לציבור כולו. על פי החשד, פעולות אלו נעשו תוך הטעיית המשקיעים והצגת מצגי שווא בנוגע להשקעתם, תוך העברה של כספי המשקיעים במרמה לצרכיו הפרטיים של אברג'יל, העברתם לגורמים שלישיים ושלא לטובת ההשקעה לשמה לכאורה גויסו הכספים מהמשקיעים.

יצוין כי במאי 2022 שודר ב'כאן חדשות' תחקיר על אברג'יל.

הונאת פונזי מוטי אברג'יל יעדים נדל"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד