ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מגוון תחומים

הצרכנים ירוויחו: אלו ההשלכות של הסכם הסחר עם וייטנאם

לאחר עבודה מאומצת של מספר שנים, בחודש יולי האחרון נחתם הסכם אזור הסחר החופשי (אס"ח) בין ישראל לבין וייטנאם אשר עם כניסתו לתוקף צפוי להוביל להפחתות מכסים הדדיות על מוצרים מיובאים ומיוצאים, לצד שיפור והקלת הסחר במגוון תחומים נוספים

הצרכנים ירוויחו: אלו ההשלכות של הסכם הסחר עם וייטנאם
pixabay

בתאריך ה-24 ביולי 2023, חתמו בירושלים שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת, ועמיתו שר התעשייה והסחר הווייטנאמי Nguyen Hong Dien על הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לווייטנאם.

ההסכם צפוי להוביל להפחתות מכסים הדדיות על מוצרים מיובאים ומיוצאים, לצד שיפור והקלת הסחר במגוון תחומים נוספים כגון שירותים, השקעות ותקינה. ההסכם יעניק יתרון תחרותי ויקל על פעילות היצואנים הישראלים בשוק הווייטנאמי המתפתח והצומח ובכך יחזק את הייצוא הישראלי ויגדיל את הצמיחה במשק. וייטנאם תהיה המדינה השנייה במזרח אסיה עמה לישראל הסכם סחר חופשי (אחרי דרום קוריאה).

לווייטנאם יש כיום 16 הסכמי סחר בתוקף עם מדינות וגושי סחר שונים, בראשם ההסכמים האזוריים הגדולים CPTPP, RCEP ו. ASEAN לווייטנאם גם הסכמים בילטראליים משמעותיים ומתקדמים עם מדינות מובילות כמו האיחוד האירופי, דרום קוריאה, יפן, ובריטניה. ההסכם בין ישראל לווייטנאם יסייע להשוות את תנאי הסחר של ישראל למדינות אלה - ועם השלמת הליך האשרור של הסכם זה בשני הצדדים, ייהנו החברות הישראליות מתנאי סחר ותחרות שווים בשוק הווייטנאמי ומיתרון על פני חברות מתחרות ממדינות אחרות אשר להן עדיין אין הסכם עם וייטנאם.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד