כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עדכונים וחידודים

נוחה ושימושית: מבחן דרכים לפיג'ו 5008 דיזל

גרסת הדיזל של ה-SUV עם 7 המושבים של פיג'ו קבלה עדכונים וחידודים. יצאנו לנסיעה ארוכה והתאהבנו בנוחות, בשימושיות, בטווח הנסיעה ובחווית הנהיגה

נוחה ושימושית: מבחן דרכים לפיג'ו 5008 דיזל
פיג'ו 5008 צילום: רוני נאק

נדיר שבעיתונות הרכב מדברים על דיזל. בוודאי בימים האלה של ה"המפכה החשמלית". בכל זאת, אקח סיכון פעוט ואשחה נגד הזרם במבחן של שימושיות ולוגיסטיקה. מבחן שנולד אחרי שעות רבות, ארוכות ומתסכלות מאד שביליתי בהסתכלות על הדשא הסינטטי צומח בעמדות טעינה לרכב חשמלי, מהירות יותר או פחות, בלא מעט מבחנים למכוניות חשמליות מהפכניות.

ה-5008 הוא רכב פנאי-שטח עם 7 מושבים. כמו אחיו ה-3008 ודגמים נוספים בקבוצת PSA (סטלנטיס כיום) הוא מתבסס על פלטפורמת EMP-2 החדשה יחסית והמצוינת של היצרנית. פלטפורמה שבוואריאציות השונות שלה יצרה דור חדש ומוצלח של מוצרים ממותגי פיג'ו, סיטרואן, אופל ו-DS היוקרתית. והם "מוצלחים" בעיניי ברמה של נוחות הנסיעה שמחזירה את תהילת העבר של תוצרת צרפת וגם את היכולת שכמעט אסור כבר לדבר עליה היום: "הנאה מנהיגה".


מבט מבפנים • רוני נאק

בהקשר של ה-5008 יש בסיס גלגלים מאורך (ביחס ל-3008) של 284 ס"ס ואורך כולל של 464 ס"מ וזאת כדי לפנות מקום לשורת מושבים שלישית. שורת המושבים שאגב מתקפלת בקלות רבה ומתמזגת עם הרצפה.

העדכון של משפחת הדגמים, יצר חזית חדשה לגמרי ונאה מאד בעיניי. בהחלט הרבה יותר נאה מהחרטום הקודם שהיה לדגם. יש חתימת אור חדשה עם "ניבים" של תאורת יום וכן פנסי LED ראשיים. מאחור יש יחידות תאורה LED חדשות עם אפקט תלת מימדי שבמבט מקרוב הן בהחלט מהממות. עוד בעיצוב נציין עיטורי כרום חיצוניים, מסילות גג כסופות, ידיות דלת בצבע המרכב וחישוקי 18 אינץ'.


תא מטען רחב • רוני נאק

בפנים תמצאו את ה-i-Cockpit של פיג'ו. תא נהג דיגיטלי מלא. הניתן לבחירה של המידע המוצג על לוח המחוונים. לידו מסך מגע 8 אינץ' לתפעול המולטימדיה, התקשורת, ממשקי קארפליי ואנדרואיד וגם בקרת האקלים. יש שלושה מצבי נהיגה, יש מצלמת חניה אחורית וגיבוי של חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם תצוגה גרפית ועוד פונקציות רבות.

המושבים מעוצבים באופן נאה מאד ומרופדים בגרסת אקטיב בריפוד בד יוקרתי. טווח הזחתם נרחב והצבעים תואמים את האפור/שחור של הקבינה כולה. זו אגב, נהנית מעיטורים דמויי קרבון לרוחב הדשבורד ועל דיפוני הדלתות.

חבילת הבטיחות מזכה את גרסת אקטיב בדירוג בטיחות 6. זו כוללת 6 כריות אוויר, עוגני איזופיקס, התראה ותיקון של סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב אקטיבית, ניטור עייפות נהג, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תמרורים והזנת הנתון לבקרת השיוט ועוד.

ועכשיו הסיבה למסיבה. בחזית מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5ל' המפיק 130 כ"ס ו-30.6 קג"מ. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים בלבד דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים מבית אייסין היפנית. דף הנתונים מלמד על 11.8 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 190 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת (לפי תקן (WLTP עומדת על 5.6 ל' ל-100 קילומטרים שזה 18.0 קילומטרים לליטר.

המבחן

כשנכנסתי לרכב, מעט נרתעתי, רכב הדגמה עם כמעט 20 אלף קילומטרים זה מניסיוני חיה די עצובה. החיים של רכב הדגמה משולים לחיי כלב ולכ-200 אלף קילומטרים אילו היה בידיים של נהג יחיד ששומר עליו. חששתי שאקבל רכב "דרדל'ה" שכבר עשה את שלו (ובשנותיי כבר היו כמה וכמה סיבובי פרסה להחזיר ליבואן רכב הדגמה שלא מייצג את הזן באופן ראוי).

לשמחתי התבדיתי די מהר. הפיגו' הרגישה הדוקה ומחוברת היטב למרות החיים הקשוחים שעברה. נותנת כיסוי לדירוג האמינות הגבוה בסקר JDPOWER (2019) – וה-5008 הוא בחלט נצר לדור המוצרים הזה.

לקח לי רגע להתרגל מחדש לגלגל ההגה הקטן והקטום. וגם אחרי מאות קילומטרים לא ממש התחברתי אליו ובשבילי זה לא. גם לקח רגע להתרגל מחדש למיתוג האירופאי, השונה מזה הקוריאני/יפני/סיני, והמיקום של ה"לווין" הנסתר מאחרי ההגה ועליו כל המיתוג האניגמטי של בקרת השיוט. יחסית בקטנה.

מסלול הנהיגה הראשון היה עירוני. בפקקים, ברחובות העיר, כניסה לחניה במתחמי קניות וכל מה שאנו עושים ברוב ימי השבוע. במובן הזה ה-5008 למרות שהוא עם 7 מושבים, תופס מקום כמעט כמו פרייבט רגיל. בוודאי בממדי הרוחב וגם הגובה שאינו מוגזם. האורך מעט יותר, אבל זה גם מאד הגיוני – 4.64 מטרים. אמצעי העזר לחניה מועילים מאד, כשר התמרון והראות החוצה נהדרת בזכות תנוחת הישיבה הגבוהה.


פרופיל הרכב • רוני נאק

צליל פעולת הדיזל אינו נוכח. נקודה. מן החוץ שומעים אותו, אבל בפנים הבידוד מעולה. אין וויברציות או מוזרויות תפעוליות ביחס לכל מנוע בנזין שאתם מכירים. זמינות הכוח בסל"ד נמוך מהממת, עם גיבוי של תיבת הילוכים מצוינת שעושה כל מכונית שבה היא מותקנת לטובה יותר. העברות ההילוכים מהירות וחלקות, ההתאמה של עקומת הכוח מדויקת. נוחות הנסיעה טובה לא רק בזכות רמות רעש נמוכות בתא אלא גם בזכות שילוב של מתלים מכוילים נכון ומושבים מרופדים במדויק. התחושה היא אירופאית עם משקל נכון וריסון מהודק. יש ספיגה ועמעום של שיבושים ולא התרסקות וחבטות.

הכוח של הדיזל הוא בנסיעה ארוכה. אז נסענו לרחוק, יום אחרי יום. פעם אחת למקום מדברי מרוחק שאנו מאד אוהבים ולמחרת לביקור אצל המשפחה שגרה בצפון. בסופו של דבר חתמנו שלושה ימי נהיגה אינטנסיביים מאד שכללו שיוט מהיר לרחוק, פקקים בלתי נגמרים בחזרה למרכז מהצפון במוצאי שבת.


חזית הרכב • רוני נאק

עם רכב מלא בציוד ואנשים. על כבישים מתפתלים ועל "דוכים" מדבריים ארוכים. והדיזל הזה היה מצויין! תדלוק יחיד בכל הסופ"ש במיכל של 56 ליטרים בסך הכל. הממוצע עמד בול על נתון היצרן: 18.5 ק"מ/ל' עם מצבים שבהם הפיג'ו הציג גם 24 קילומטרים לליטר בשיוט נינוח וגם 15 קילומטרים לליטר בתנועה עירונית. 900 קילומטרים על מיכל? בהחלט שאפשרי. וראבק לא צריך לשנות כלום בהרגלי הנהיגה. פשוט סע. לאן שאתה רוצה, מתי שאתה רוצה.

חסרונות

לי אישית מציק שאין לפלטפורמה הזו גרסת 4X4 שתתן כיסוי בפועל למראה של רכב הפנאי הנאה. מרווח הגחון (המרווח שבין הכביש לנקודה הנמוכה ביותר בגחון הרכב) הוא טוב, 236 מ"מ, אבל ללא הנעה כפולה היכולת להרחיב את מעטפת השימוש באריה הזה מוגבלת לשבילי קק"ל מפולסים.
התפעול של בקרת האקלים דרך מסך המולטימדיה אינו אינטואיטיבי. כמו גם הפתרון של המעצבים לשתול מסך מזדקר מעלה מהמשטח האופקי של הדשבורד. ברכב כה מעוצב, הייתי מצפה ליותר שאר רוח ממעצבי הקבינה הזו.


מרווח מבפנים • רוני נאק

במימד של 7 המושבים יש אמנם שורה שניה המורכבת משלושה מושבים נפרדים. וזה מאד נוח. אבל…טווח ההזחה של המושבים הצידיים קטן ומגביל כניסה של נוסע בוגר (אם יבחר לעשות זאת) לשורה השלישית. מפתח הדלתות האחוריות רחב – אפשר אולי עוד קצת? דבר אחרון. אין פתחי מיזוג לשורה השלישית.

סיכום

אם לרגע מרימים את הראש ומביטים בסביבה התחרותית של רכבי פנאי עם 7 מושבים ומנוע דיזל. מגלים שקבוצת הרכב הזו הצטמצמה עם המעבר של המתחרים מפעם להנעות בנזין-היברידיות. רק שני מותגים אירופאים נותרו: פיג'ו עם ה-5008 וסקודה קודיאק שהיא לא רק יקרה הרבה יותר האחריות קצרה יותר (שנתיים בלבד מול שלוש שנים).

הפיג'ו 5008 דיזל הוא טיל שיוט למרחקים ארוכים. נוח, מאובזר וכן, גם מהיר כשצריך. הכוח שלו נמצא במרחב שבין הערים שם הדיזל יהיה הכי יעיל. אז אם אתה מחפש רכב פנאי, מעוצב, בטוח, ועם 7 מושבים ואתה נוסע הרבה ולרחוק. לאור המחירים שיש כיום בשוק הרכב, המחיר של 208,990 שקלים מציע עתה תמורה טובה לכסף ופתרון נהדר למשפחה שנוסעת הרבה.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד